5 Şubat 2018 Pazartesi

Abu Dhabi Seyahatimiz (1)

Sömestr tatilini sıcak bir yerde geçirelim deyip benimde en uzun uçuş  yapabileceğim yerlerden biri olan Abu Dhabi'ye gittik. Daha önce Dubai ve Doha'ya gittiğimizden görmediğimiz Abu Dhabi'yi seçtik. Normalde Dubai'ye gelenler günübirlik turlarla bu şehre geliyorlar. Ama bizim her zaman ki amacımız bir yere gidip her köşesini gezmek, o şehri yaşamak.
Pegasus ile neredeyse dört buçuk saat uçuş ile havaalanına geldik. Çıkışta bulunan A1 numaralı otobüs ile 45 dakika da şehre gidiyorsunuz. Otobüslerde sonradan da doldurulan kullanılan kartlar kullanılıyor. Neredeyse 4 liraya bir gidiş. Şehirde otelinizin olduğu caddeden geçip geçmediğini iyi bilmeniz gerekir. Bizim otel Al Wahda şehirlerarası otobüs terminaline yakındı ve bu otobüs buradan geçiyordu. Bulmamız kolay oldu. Seyahatimiz bir haftalıktı ve iki ayrı otelde kaldık. İlki bütçesi de uygun olan, her yere kolayca ulaşımı olan Centro Al Manhal di.

Otelden memnun kaldık, tam önünden kalkan otobüslerle her yere gidiyordunuz. Tam arkasında bulunan Al Wahda Mall oldukça büyük ve tüm ihtiyaçlarımızı buradan karşıladık. Yemek için restoranlarda yüksek bedel vermenize gerek yok. Özellikle büyük marketlerde her ülkenin mutfağı var ve buradan oldukça ucuza çeşit çeşit yemekler alabilirsiniz.

Abu Dhabi arapça Ceylan Toprakları anlamına geliyormuş.Birleşik Arap Emirliklerinin başkenti ve Dubai'den sonra nüfusun en çok olduğu şehir. Deniz kenarı şehrin en hareketli olduğu yer ve Corniche denilen yer. Bizim otel buraya 5 km uzaklıkta olduğu için otobüsle gittik. Bilet 2 lira . Otobüste herkes bilet basıp geçiyor, biletsiz de binerim demeyin devamlı kontroller oluyor.

Bizim otele de yakın olan Al Wahda Terminalinden diğer şehirlere özellikle Dubai'ye otobüsler kalkıyor her saat. 2 saat gibi bir yolculukla gidebilirsiniz. Ama gözünüzde büyümesin, biz şehir içinde otobüsle bir yerden bir yere gitmek için 1,5 saat geçirdiğimizi biliyorum.

Ziyaret ettiğimiz noktalardan ilki Abu Dhabi Louvre Müzesi oldu. Paris'te milyonlarca ziyaretçinin akın ettiği Louvre müzesinden de 300 eser kiralanmış. Louvre Abu Dhabi  projesi, 2007 yılında Fransa ile yapılan anlaşma sonucu başlatılmış. Çok güzel bir müzeydi, onu ayrıca başka bir yazıda anlatacağım.

Marina Mall yazan 32 numara otobüsler ile sahile gelip bu bölgede uzun uzun yürüdük. Çünkü Corniche oldukça uzun bir sahil şeridi. Marina Mall oldukça büyük alışveriş merkezi. Zaten şehir de bir çok avm bulunuyor. Yas Mall, Abu Dhabi Mall, Khaliyad Mall, The Galleria bunların başlıları. İçinde her markayı buluyorsunuz. Araplar dünyayı ayaklarına getirmiş.

Biz gittiğimizde hava çok güzeldi. 24- 27 derece arasında değişti. Bu yüzden çok rahat gezdik , hiç bunalmadık. Sahilde oturduk, denize ayaklarımızı sokup deniz kabuğu topladık, sonra bir avm ye girip birşeyler içtik. Etraf fazla kalabalık olmadığından hiç sıkılmadık.

Gezilecek yerlerden biri de Marina Mall dan sahile doğru inince Heritage Village.  Burada arapların eskiden günümüze yaşantısı, yöresel kıyafetler, silahlar, tarım örneklerini içeren küçük bir müze var. Yöresel eşyaların satıldığı minik dükkanlar, bir restoran ve bahçe var.

Gezilerimiz sırasında kahve molası da verdik. Bir fincan kapuçino 20-25 tl. Burada denenmesi gereken bir tatlı da Bun denen bademden yapılan küçük tatlı ekmekler. Pappa Roti kafelerde bulabilirsiniz. Hatta bir bayisi İstanbul Marmara Forumda varmış.

Heritage Village alt tarafı tam deniz kıyısı. İnsanların bol bol fotoğraf çektikleri noktalardan biri.

1761, kentin kuruluş tarihi olarak kabul edilebilir.  Tatlı su kaynakları keşfedilmiş ve Bani Yas kabilesi insanlar etrafında koruyucu bir kale oluşturmuş. İlkbaharda giderek daha çok insan ilgisini çekmiş ve etrafında küçük bir köy oluşmuş.  Yıllar geçmiş ve 1958’de Ras Sadr  köy halkının yaşam biçiminde ciddi bir değişikliğe neden olmuş.

Emirliğin doğu kısmı tarihi bölge olarak kabul ediliyor.  Şehrin en ünlü turistik yerleri şunlar: Al-Ain Müzesi, Jebel Hafeet Dağı, Hale Parkı, büyük bir hayvanat bahçesi, Ayn Fayyad Parkı ve Ulusal Üniversite.

Düzenli ve temiz yolları ile hafif esintili havasıyla harika bir hafta geçirdik. İlk otelimizde 3 gece kaldıktan sonra başka bir bölge de olan ikinci otele geçtik. İlk üç gün boyunca hergün neredeyse 20 bin adım attık ve çokta yorulduk. Bundan sonra ki  günlerimiz bol denizli ve yine gezmeli oldu. Diğer dört gün yakında...