3 Ekim 2017 Salı

PULPİT ROCK TIRMANIŞI

Stavanger'e gelişimizin en önemli nedeni Pulpit Rock kayasına tırmanmaktı. Bunun için gerekli malzemelerimizi sağlayarak sabah 10 gibi yola çıktık. Stavanger'de limanda buraya yolculuk yapan turlar var. Orada bulunanlardan biriyle anlaşarak yola çıktık. Bu turdan aldığımız bilet içinde gemi de var sanıyorduk ama asıl olan gemiden inince sizi taşıdıkları otobüse bilet almış olmamızdı.
Rota şöyle oluyor. Stavanger de ki merkez limandan gemiye binip en fazla 20 dakika da Tau denen kasabaya geliyorsunuz. Gemi de biletinizi alabiliyorsunuz. Burada sizi anlaştığınız turların otobüsü karşılıyor. Hemen ona binip Preikestolen'e 40 dakika gibi bir yolculuk yapıyorsunuz. Bizim 3 kişi gemi otobüs ücretimiz 880 Nok tuttu. Kızım 14 yaş olduğundan indirimli bilet aldık.

Gemiyle güzel manzaralar eşliğinde yürüyüş yapacak olan insanların heyecanları ile Tau kasabasına geldiğimizde bizi bilet aldığımız otobüs karşıladı. Bu otobüs ile yaklaşık olarak 40 dakika da Preikestolen bölgesine geldik. Buraya geldikten sonra tırmanışa geçiyorsunuz.

Nereye gideceğim , hangi yönde yürüyeceğim diye kaygınız olmasın. Çünkü insanlar akın akın tepeye doğru çıkıyorlar. Taş merdivenler, kayalar, orman içi her türlü yoldan geçiyorsunuz. Bölge yağışlı olduğundan taşlar ıslak ve kaygan . Dikkatli olmakta fayda var. Ama korkmayın biz kızımızla çıktık , daha küçük çocuklar bile çıkıyor.

Manzara, geçilen yerler harika. Herkesin temposu farklı. Yürüyüşün süresi herkese göre değişiyor. Biz iki saat gibi bir süre de tepeye çıktık. Bir o kadar da aşağıya dönüş yaptık.

Pulpit Rock 604 m yüksekliğinde devasa bir kaya. Buradan manzaraya şahit olmak harika bir duygu.Genelde sisli oluyormuş. Bizden önce ki günde yağmur ve sis varmış ama çok şanslıydık ve hiç kötü havaya denk gelmedik. Burada görüldüğü gibiydi hava.

Herkes kayanın ucuna kadar gidip fotoğraf çektiriyordu ama buna cesaret edemedim. Biraz sürüne sürüne gittim kenardan ama çok korkunç yükseklik.

Yaz mevsimi olduğundan hava da güneşliydi, her gelen burada oturup zaman geçiriyordu. Kışın rüzgardan durulacak gibi değilmiş.

Sonrasında geriye inişe geçtik ama inişler bence daha zor. Dönüşte gece bacaklarımızı hissetmiyorduk. Nerdeyse bu tırmanış tam günümüzü aldı. Geldiğimiz yoldan aynı araçlarla Stavanger'e döndük. Uuzn bir yürüyüş olduğundan yanınıza yiyecek ve su yeterli miktarda almanız gerekiyor. Çok zor bir tırmanış değil, oldukça keyifli ve doğa içinde geçen bir gezi oldu.