29 Eylül 2017 Cuma

Adım Adım Norveç; STAVANGER

Oslo'da gece kalmayıp tren ile tüm geceyi trende geçirdiğimiz bir yolculukla Stavanger şehrine geçtik. Tren 3 kişi 350 NOK tuttu. Saat 22.30 da kalkan tren sabah 7  gibi Stavanger'e geldi. Tren oldukça rahattı, yolculuk başlangıcında her birimize battaniye, yastık, göz bandı verildi. Bizim vagonda şansımıza fazla insan olmadığından herkes bir yere geçerek yatarak yolculuk yaptık.
Sabah tren garında inerek yürüyerek otelimize gittik. Stavanger B&B kaldığımız yer. Küçük bir oteldi ama bize verdikleri yerin altında ki odadan dolayı hiç memnun kalmadık.
Stavanger için iki gün ayırdık kendimize. İlk gün tüm şehri gezip ikinci gün Pulpit Rock yürüyüşü yapmaktı amacımız.

Şehir içinde gezinti  çok keyifliydi. Tüm gün yürüdük, parklarda oturduk, deniz kenarında gezdik.  Stavanger'i çok beğendim, tam benlikti fazla kozmopolit olmayışı, insan azlığı ve sakinliği ile çok hoşuma gitti. Stavanger Kuzey Denizinde tarihi bir liman. Norveç'in 4. büyük şehri.

19. yüzyıla kadar aslında küçük ve gelişmemiş bir kentmiş ama daha sonra balıkçılıkla ilerlemiş. Şimdi ise hem kültür kenti seçilmiş hem de birçok festival yapılıyor.Kuzey denizinde ki ilk petrol burada keşfedilmiş.Bu yüzden şehirde petrol müzesi bulunmakta.

Eski şehir bölgesinde 18. yüzyıldan kalma harika evler var. Buraya Gamle Stavanger deniyormuş.

Şehrin ortasında yapay bir göl bulunuyor. Merkezi olduğundan tüm yollar buraya çıkıyor.

Şehir merkezinden bir kaç kilometre uzaklıkta Üç kılıçlar ( Sver i Fjell )  görmeye değer yerlerden biri. Bulunduğu Hafrsfjord Körfezi’nde 872 yılında yaşana büyük savaşı hatırlatmak amacıyla, heykeltıraş Fritz Røed (1928-2002) tarafından tasarlanmış. Küçük bir tepe üzerinde sert bir kayaya saplanmış olan bu üç kılıcın her biri yaklaşık on metre yüksekliğinde, ancak bir tanesi diğer ikisine kıyasla daha büyük. Bu savaş zamanında Norveç’i bir bütün haline getiren Kral Harald Hårfagre’nin kılıcını temsil ediyor. O gün Norveç’i tek bayrak altında toplayan Kral, tarihçiler tarafından Norveç’in ilk kralı olarak kabul ediliyor. Diğer küçük kılıçlar ise aynı savaşta yenilen kralları temsil ediyormuş..

Şehirde birbirinden güzel graffitiler var tabi ki. Her sokağında farklı bir şey çıkıyor karşınıza. Graffiti sever olunca burası sizin için cennet gibi.

Stavanger de tam bir gün boyunca buraları gezdik. Ertesi gün Pulpit Rock yolculuğu yaptık. Onu da bir daha ki yazıda anlatacağım.

1. Norveç görmek istediğim yerlerden. Lakin bir türlü yaz ayına denk getirip bir gezi planı ayarlayamadık. Kışın ise adım atmak cesaret ister diye hiç plan yapmıyorum.

2. En güzeli yazın gitmek bence de. Biz ağustosun sonunda gittik , hava
    çok soğuk değildi. Tam gezilecek gibiydi. Doğa zaten kıştan çıkmış
    en canlı haliyle idi. Bir kez gidilecekse en iyi havayı
    seçmek lazım.

3. Yine görüntüler muhteşem. Huzur ve keyif var.
    Norveç gezisine devam, yazı ve fotoğrafları bekliyoruz.....

1. Kendimize göre bir gezi planı yapıp çıktık yola biliyorsun. Çokta memnun
      kaldık bu geziden. Bir de bu kadar pahalı olmasaydı daha çok
      gezerdk. Tekrar gitmek istediğim bir ülke. Hatta karavanımız olsa
      diye hayal kuruyorum onla gitsek en az bir ay kalsak. HAYALİ BİLE GÜZEL

4. Norvec'i sevdiyseniz bir de kışın gidin bence ;) Soguk gozunuzu korkutmasin, biz kutup dairesi icerisinde yer alan dünya üzerinde en kuzeyde bulunan şehri Tromso'ya gitmemize ragmen soguk hic rahatsiz etmedi, guzel anlamda en aklimizda kalan gezilerden biri oldu :

Pulpit Rock yuruyusunu merak ettim, sadece sehir gezmek, yeni yerler gormek de cok keyifli ama boyle aktiviteleri yer vermek ayri bir tat katiyor seyahatlere. Bu yuruyus de benim aklima dustu, umarim bir gun firsat bulup yapabiliriz, yazini bekliyorum sabirsizlikla :)

5. Ben de kuzeydeki şehirlerini çok merak ediyorum ve yaza da
    oraya gidelim diyorum. ee para da lazım bütün kış çalışacağız artık. hemen
    linke bakacağım çok merak ettim

6. Kuzey ülkelerini çok merak ediyorum. Bu şehir çok güzelmiş.

Cuma Geldi

Evet cuma geldi, yorgunluk da geldi hatta günlerdir süren baş ağrılarım da geldi. Bu hafta oldukça olums...