12 Temmuz 2017 Çarşamba

Leros Adasında Tatil

Geçen yıllarda Kos ve Samos adasına gidip çok beğenmiştik bu yaz da rotayı Leros ve Patmos adasına çevirdik. Gelirgelmez  neler yaptık yazıyorum, gidecek olanların belki işine yarar. İlk durağımız Leros adası oldu. Buraya gitmek için Bodrum'dan Kos adasına  geçtik ilk olarak. Yolculuk yarım  saat sürüyor. Hemen indiğimiz gibi biletimizi gişeden alıp Leros feribotuna bindik. Kos'tan Leros'a ulaşım  DODEKANISOS SEAWAYS  ile 1,5 saat sürüyor. Arada Kalymnos adasına uğruyor. Bizim gittiğimiz geçen hafta çok rüzgarlıydı. Yolculuk çok hoplamalı zıplamalı , dalgalarla boğuşarak geçti. Yol boyunca bir çok kişi kustu durdu bu zaman içinde. Yol bazen böyle zor geçebiliyor. Adaya geldiğimiz de hemen taksiye binerek seçtiğimiz otele gittik. Otelimiz burada
                     Leros'un özellikle Türkler tarafından tercih edilen bölgesi değildi otelimizin olduğu yer. İyi ki de bu koyu tercih etmişiz çünkü çok huzurlu ve sakin yerdi. Otel denize sıfır, temiz ve güzeldi. Bu bölgenin adı Alinda Koyu . Koyda yanyana oteller, tavernalar var. Bizim otelin önünde şezlonglar var, otelde kalanlara ücretsiz. Dışarıdan gelenler de birşeyler içerek kullanabiliyorlar.

odamızın balkonu

Gün içinde bu koyda denize girdik, uzun yolunda yürüyüşler yaptık, öğle yemeği için bir taverna seçip yemek yedik. Seçtiğimiz restoranları bir daha ki postta yazacağım. Limandan otele 15 euro verip taksiyle geldik. Genelde motor ve araba kiralıyorlar ama biz bu bölgeden her yere yürüdük.  Yürümeyi seviyorsanız arabaya gerek yok. Arabayla geçerken birçok şeyi kaçırabiliyorsunuz. Tabi ki adanın uzak yerlerine gidemedik bu yüzden. Zaten 2 gece kaldık ada da..

otelin önü

alinda koyu

Adanın en meşhur ve kalabalık koyu Pandeli Koyu. Bizim koyun hemen yan tarafı olduğundan yürüyerek gittik bizde . Arası 4 km. Pandeli koyunu  Türkler çok tercih ediyormuş, teknesiyle gelenler hep burada. Zaten teknelerin kalabalıklığını görünce iyi ki otelimiz bu koyda değil dedik. Biz de bu koyu  gezip burada birşeyler yedik içtik.

Panteli koyuna tepeden bakıyoruz..

Platanos  adanın merkezi. Biz yürüyerek buraya geldik. Yerli halkının büyük çınar altı kahvelerde oturduğu yer. Bir pastane de oturup dinlenmiş , amcaların o tatlı konuşmalarına anlamasakta kulak vermiştik.

Buradan yürüyerek Pandeli koyunu yukarıdan gördüğümüz yere geldik. Pandeli küçük bir balıkçı köyü ama adanın en revaçta en popüler koyu. Zaten minicik bir koy. Birkaç tane kafe, dükkan var ama çokta güzel. Burada birbirinden güzel restoranlar bulunuyor.

Türklerin çok sevdiği en çok fotoğraflanan restoranı da  Agia Marina da bulunuyor. Mylos restoranın önünde bulunan denizin içinde ki yel değirmeni çok güzel. Özellikle akşamları bu restoranda yer bulmak imkansız..

Agia Marina da  Pandeli koyunun hemen yan tarafında bulunuyor. Alinda koyundan buraya yürüdük hep. Yol uzun gibi gözükse de begonvillerle bezenmiş evlerin önünden geçerken bu kadar uzun yolu nasıl yürüdünüz anlamıyorsunuz bile.

Ada da bir çok şapel var. Birden köşeyi dönüşünüzde karşınıza mavi beyaz olarak çıkıyor.  Bu da Alinda Koyunun son taraflarında karşımıza çıkan Dio Liskaria Şapeli..

Leros adasında ki en güzel koyları  Vromolithos plajı,
   Kokika , Gourna, Dyo Lisgaria, Xirokampos plajı, Alinda ve Pandeli .  Uzun zamanımız olsaydı adanın farklı yerlerine gidebilirdik. Alinda dan yürüyerek gittiğimiz bu deniz kıyısı gibi nereye giderseniz gidin deniz harika.

Hem öğle yemeği yiyebileceğiniz hem denize girebileceğiniz yerlerden biri..

Arabalar arada sırada geçip gitse de en çok kullanılan motor. Adayı çevreleyen yollardan Alinda koyunun sonunda ki ..

Evlerin sokakların güzelliği.. Özellikle Agia Maria ve Pandeli koyunda bulunan evler arasında gezmeli. İnsan şaşırıyor çünkü sokaklar çok boş. Evlerden de hiçbir hayat belirtisi gelmiyor. Hiç çocuk sesi gelmiyor , insanlar ortalıkta görülmüyor. Yalnızca bol bol  kediler yatıyor evlerin önünde..

Pandeli Koyundan yukarıya doğru bakınca yel değirmenlerini görüyorsunuz. Oldukça tepede gözükmesine rağmen biz oraya da yürüdük. Daha da ilerisinde Kale var. Ama kaleye çıkmak için araç lazım. Pandeli Kalesi ve müzesi de görülebilir.

Artemis Tapınağı kalıntıları, Belenis Kulesi, Agia Maria Müzesi gezilecek yerlerden ama bizim göremediklerimizden..

Lakki limanı Yunanistan’daki Art Deco mimarisinin en iyi örneklerinden biri. Burası 1923’te Mussolini’nin mimarları tarafından tasarlanmış ve diktatörün isteklerine aykırı olmasına rağmen, şehir merkezi daha sonra Platanos köyünün yukarısına taşınmış.
Dönüşümüz Lakki den oldu.

1. Fotoğraflara bayıldım.:) Koylar da kuşbakışı çok güzel görünüyor. :)

2. İNSTAGRAMA DA leros la ilgili fotolar koyuyorum

3. Bayıldım bu geziye, seni takip ediyorum, zira tatile bakışımız ve beklentilerimiz benzeşiyor. :) Darısı diğer tatillerin başına :)

1. İNŞLLH MOMENTOS, gezmek gibsi yok. Allah güç kuvvet, para ve
      zaman verdikçe ilk tercih seyahat tabi ki :)

4. Beautiful and colourful photos of your visit to the island of Leros! The tavern covered in canopies of bright pink bougainvillea would be my go-to place, so pretty, but the one right on the beach must have been very convenient! Hope the food was as good as the views!

Poppy

5. Bu sene Samos'a gidiyorum. Ama bu ada da ilginç galiba. İleride düşünmek lazım.

1. Samos'u da çok beğenmiştik. Bu adadan daha büyük samos, heryere otobüs
      vardı ama lerosta hiç otobüs yok. her ada farklı güzellikte. size de şimdiden iyi yolculuklar..

6. Merhaba, Blog Atlası -4- / Blogların Gündeminde Neler Var? başlıklı yazımda sizin bu yazınızdan da kısaca bahsettim. Bilgi vermek istedim. http://geceedebiyat.blogspot.com.tr/2017/07/blog-atlas-4-bloglarn-gundeminde-neler.html adresinden yazıya ulaşabilirsiniz.
    Saygılarımla.

Tuna BAŞAR

7. Biz temmuzda Lipsi'ye gittik tavsiye ederim sakinlik arıyorsanız, sonbaharda Leros düşünüyoruz,dönüşler hep Lakki'den mi acaba?

1. öneriniz için çok teşekkür ederim. Aslında diğer l,mandan da oluyormuş ama dalgalı zamanlar genelde lakki oluyor. duruma göre değişiyormuş.

Cuma Geldi

Evet cuma geldi, yorgunluk da geldi hatta günlerdir süren baş ağrılarım da geldi. Bu hafta oldukça olums...