31 Ocak 2017 Salı

Kurtalan Ekspres ile Yolculuk

Sömestr geldi de bitiyor bile. İlk haftasında güzel bir yolculuk yaptık. Dolar, euro aldı başını gidiyor biliyorsunuz. Bizde kemerleri sıktık ve yurt içi seyahata karar verdik. Tren ile uzun yolculukları çok seviyorum bu yüzden gezimiz böyle olmalıydı. İlk önce Doğu ekspresi ile Kars'a kadar gidecektik ama olmadı. Nedeni de trene bilet bulamayışımız. Tren biletleri online almak istediğinizde alacağınız tarihten en erken 15 gün önce oluyor. Sömestr de tarihimiz belliydi 15 gün öncesi hemde geceyarısı almak istediğimizde tüm biletlerin bitmiş olduğunu gördük. Ertesi gün ilgili yerlere sorunca aylar oncesi turizmcilere satıldığını öğrendik. Bu nasıl birşey bilmiyorum. Bize 15 gün öncesi açılıyor ve sonuçta alamıyorsunuz. Tabi bu her tarih için geçerli değil. Çünkü sömestr tatili için bu böyle. Diğer zamanlara rahatlıkla yer buluyorsunuz. Ayrıca ben yataklı vagondan bahsediyorum.
                      Neyse , biz de Kars'tan vazgeçip rotamızı değiştirdik. Kurtalan Ekspresi ile yolculuk yapmaya arar verdik. Ankara'dan kalkan tren Diyarbakır hatta Kurtalan'a kadar gidiyor. Biz Malatya'ya oradan Sivas'a oradan da Kayseri'ye gitmeye karar verdik. Cumartesi saat 10. 30 da Ankara Garından Irmak'a giden otobüslere indik. Çünkü tren oradan kalkıyor. Vagondaki odamızı bulduk. Trene çoluk çocuk her telden insan biniyor. Ama sizin yataklı kompartmanda olunca tüm bağlantınız kopuyor. Yan odalarda da çoluk çocuk yoksa rahat ediyorsunuz.
                     Bizim iki kişilik olandı. Hemen yerleşip görevliyi bekledik. Çünkü o yataklara temiz çarşaf seriyor, terlik ,havlu,  içecek, çikolata, çubuk kraker gibi ikramlar getiriyor. İçerde  bir lavabo, buzdolabı da var. O kadar rahattı ki anlatamam. Yolculuğumuz gece 3'e kadar sürdü. Ama nasıl geçti anlamadık. Yemekli vagonda var. Ama gitmedik. Orada konserve yemekler satılıyormuş. Çayı , kahveyi de kağıt bardaktan içmeyi sevmem. Yanımızda sevdiğimiz yiyecekleri götürmüştük zaten. Tüm gün yiyerek, içerek, kitap okuyarak, etrafı seyrederek zaman  bir çırpıda geçti.
                     Tek kötü tarafı yasak olmasına rağmen sigara içilmesi. Görevli de birşey demeyince içen içene. Odanız ayrı olsa da tüm koku odada. Sevmeyen biri olarak buna canımız çok sıkıldı. Yan taraftaki tüm koku odadaydı. Devamlı havalandırdık.
                     İl il gezerek nerede ne yaptık anlatmadan trenden fotoğraflarla kapanış yapayım..