7 Ağustos 2016 Pazar

Zürih'te Bir Gün

Luzern' de  dört harika gün geçirdikten sonra Zürih'e geçip bir gece kaldık. Göl kenarında sakin kasabaları gezdikten sonra Zürih tabi ki çok kalabalık ve hareketliydi. Ertesi gün sabah erken saatlerde yola çıkacağımız için tren garına yakın bir otel seçtik. Otelimiz  burada  ..Oldukça temiz, keyifli ve merkeze yakındı.
Zürihte bir günümüz olunca sabahtan akşama kadar gezdik. Diğer Avrupa şehirleri gibi bir nehir kenarında, ana caddeleri olan, katedraller, kiliseler, müzeleri ile düzenli  bir şehir Zürih..

Zürihlilerin en sevdiği aktivitelerden bir tanesi de Zürih’in güneyinde yer alan Zürih Gölü (Zurichsee)’ne gitmek. Gölde yüzmek çok popüler.  Çok temiz olmasa da gölün her  köşesinde girenler var. Göl çevresinde oturup yemek yemekte çoğunluğun yaptıklarından..

Limmat nehrine ulaştığınızda dikkatinizi iki önemli yapı çekiyor. Bunlardan bir tanesi uzun yeşil kubbeli Fraumünster, diğeri ise iki kuleli Grossmünster (Büyük kilise).

İsviçre’nin en büyük kenti olan Zürih, ülkenin kuzeydoğusunda yaklaşık 1,1 milyonluk nüfusuyla bölgenin de en önemli şehirlerinden biri. Dünyanın en kozmopolit şehirlerinden biri olarak gösterilen kent, Limmat ve Zürih Nehirleri arasında konumlanıyor.

Grossmünster’in ikiz kuleleri Zürih’in en bilindik simgeleri.  12.yy’da yapılan bu Kilise renkli camları 20.yy’da eklenmiş olsa da genel olarak Romanesk bir tasarıma sahip.

Uzun uzun gezip biz de Take Away restoranlardan birşeyler alıp  göl kenarında oturup akşam yemeğimizi yedik. Sonra da otelimize gelip çikolatalarımızı kahve eşliğinde yedik ve biraz olsun yorgunluk attık. Bir sonra ki rotayı da planladık bu arada. Diğer yazım Zürih'ten trene  binerek gideceğimiz Chur kenti...