28 Temmuz 2016 Perşembe

HARDER KLUM TIRMANIŞI

                         Luzern'de bulunduğumuz bir gün de İnterlaken'e  gittik. Trenle buraya ulaşmak gayet kolay. Alp dağının eteklerinde olan , iki yanında Thun ve Brienz gölleri bulunan bir kent. Bizim buraya gidişimiz Brienz'i gezmemizden sonra olduğundan vaktimiz fazla kalmamıştı. 
                               Interlaken’ ın her iki yanında yükselen Alp Dağlarının belirli zirvelerine ulaşan yürüyüş güzergâhları ve bir dakika bile şaşmayan tren-teleferik sistemleri mevcut. Turizm ofislerinden veya varsa konakladığınız yerden tren-teleferik saatlerini ve yürüyüş rotalarını gösteren kitapçıklardan edinmek mümkün. Ardından yapmak istedikleriniz size kalıyor, isterseniz sırt çantanızı alıp doğa yürüyüşü güzergâhlarında gezebilir, isterseniz tren veya teleferikleri kullanarak Alp Dağlarının yüksek zirvelerine ulaşabilirsiniz. Zirve demişken Avrupa’nın Zirvesi (Top of Europe) dedikleri deniz seviyesinden yaklaşık 4000 m. yükseklikteki ‘’Jungfrau’’ ya ulaşan tren sistemi mevcut. Zirvede yaz aylarında bile kar örtüsü kaybolmuyormuş. Ülkeye girişte aldığımız pass biletlerimizi Interlaken’ daki birçok ulaşımda aracında kullanabiliyoruz ancak Jungfrau özel bir bölge olarak kabul edildiği için tamamen ücretsiz değil, Swiss pass biletlilere %50 indirim var. Avrupa’nın zirvesi ve Interlaken’ daki diğer rotalarla ilgili bilgi almak için (www.jungfrau.ch/en) adresini ziyaret edebilirsiniz. 



                                   Biz bu yüksek dağa çıkamadık. Ertesi güne rezervasyon yaptırmak gerekiyormuş. Şehrin yakınında ki daha alçak olan  2230 m. yükseklikteki   Männlichen zirvesi ile karla kaplı Alp Dağlarını ve iki gölü gören muhteşem manzaraya sahip Harder Kulm zirvesini gezebildik.







                          Harder Kulm karlı İsviçre Alplerini ve iki yanında bulunan gölleri gören harika manzaraya sahip. Biz trenle  ulaştık ancak bu zirveye ulaşan yürüyüş güzergâhları da mevcut ve Harder Kulm dağ yürüyüşleri için de başlangıç noktası olarak kabul ediliyor. Zirvede yer alan kale görünümlü restoranda harika manzara karşısında yemeğinizi yiyip içeceklerinizi yudumlamanız da mümkün.
















2 yorum:

  1. Şimdi bu tırmanışı ben bir kenara not ettim. Mutlaka yapılması gerekenler listesine girdi. Gerçi Kuzey bu işten çok memnun olur. Bayılıyor böyle atraksiyonlu gezilere. Yeterki bir yere tırmanalım, bir hedefimiz olsun, peşinden de bir skor gelsin. Düşünsene Harder Klum tırmanışı yaptım diyecek.
    İyi ki geziyorsun Buketcim, iyi ki her birimiz başka köşelere doğru yollar buluyoruz kendimize. Birbirimizin aklında olmayan yolları düşürüyoruz birbirimizin zihnine.
    Çok öpüyorum seni ve sıkı sıkı sarılıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Harikaymış ben de not ettim. El ayak tutarken
    Harder Klum'a tırmanmak gerek..
    Bu güzel gezi notları ve fotoğraflar adına..çok teşekkürler..

    YanıtlaSil

Diğer Ev

                                  Rachel Cusk adını nerede gördüm hatırlamıyorum ama ilk kez okumak üzere iki kitabını satın aldım. Diğer ...