8 Ağustos 2014 Cuma

MALLORCA GEZİSİ

Bu  yaz bizim için çok güzel bir tatil  oldu  çünkü  Akdeniz'de ki bu  güzel  adadaydık. Herşeyi  ayrıntılı olarak  anlatacağım. Taa  en  başa  gidersek ,  kıştan  uçak biletlerimizi  uygun  fiyatlara aldık.  Türkiye'den  Mayorka adasına  direkt uçuş  yok.  Biz Münih üzerinden aktarmalı  bilet aldık.  En uygun fiyat  ertesi  güne uçuş  olduğundan bir  gece  Münih  havaalanında  geceledik. Münih  iki  saat ,  münih Mayorka da iki saat  sürüyor.  Otelimiz şehrin  merkezinde olan,  tertemiz,  güzel  bir oteldi. Buradan  bakabilirsiniz..İlk  gün  öğle  saatlerinde otele vardık. Havaalanından  otobüslerle  yarım saatte şehre kolaylıkla  geliyorsunuz  zaten.  Bir kaç  saat  dinlendikten sonra  şehri keşfetmek  için  yollara  çıktık.  Hava  çok  güzeldi,  bunalmadan terlemeden saatlerce  güneşte gezdik.
                     Balear adalari Ispanya icindeki 17 otonom bolgeden biri o nedenle bayragi ve yonetimi ile icislerinde bagimsiz ama dis islerinde Ispanya hukumetine bagli.. Baskentleri "Palma"..Palma, Mayorka, Minorka, İbiza ve Formentera adalarından oluşan Balear Adalarının başkenti ve Mayorka nüfusunu yarıdan fazlasının yaşadığı adanın en kalabalık şehri. Mayorka bilinen ilk tarihi adayı Romalıların keşfetmesine dayanıyor. Fakat adada milattan öncesine ait kalıntılar da bulunmuş. Uzun bir süre müslümanların egemenliğinde de kalan ada, tarihinde birçok kez el değiştirmiş.
                  Merkeze  doğru  yürüyünce oldukça  heybetli  katedral La Seu  karşınıza çıkıyor. İçini  gezmek  isterseniz  8  euro..

Adaya ait tarihi öğrenebileceğiniz, giriş katı islami döneme ayrılmış Mayorka müzesi (Museu de Mallorca) ve Picasso ve Miro’nun eserlerinin sergilendiği 16.yy dan kalma bir Rönesans kalesi içindeki Es Baluard müzesi (Museu de Es Baluard) gezilebilir.
Şehir merkezinden sonra istikamet Palma’nın 2,5 km batısındaki Bellver Kalesi.  14. yy’dan kalma bu gotik kale muhteşem Palma manzarasını izleyebileceğiniz en güzel yer.

Mayorka  şehir  içi  oldukça  büyük  ve kalabalık. Özellikle gece bütün  insanlar marinada   sanki.  Ara  sokaklarda  uzun  uzun geziyoruz.  Özellikle  ertesi  gün koylara  gideceğimiz  otobüs  terminalini  arıyoruz  ve meşhur meydanda bu terminal ve  yerin  altında. Zaten insanlar  akın  akın  oraya gittiğinden  çok  kolaylıkla bulunuyor.
          Yazın  Mayorka da  gezerken  yiyebileceğiniz  bir  tatlı;   yoğurtlar.. İlk  başta aman  yoğurt  alıp  ne  yapacağız  dedik ama  bir  kez  denedikten  sonra da bırakamayıp  her seferinde  aldık. Bir tane  donurmacı da  keşfettik.  Hem ucuz hem de  yediklerimiz  içinde en  güzeli.  Boutique  del  Gelato..

Acıkınca  kızım  için  makarna benim için paella. Neredeyse her  gece paella yedim. Yemek fiyatları her  avrupa  ülkesinde olduğu  gibi . Birçok  deniz ürünleri lokantasının yanısıra italyan mutfağı da fazla. Bunların  yanısıra dönerciler, mcdonalds, subway, burgerking olduğundan kimse aç  kalmaz.

Fotoğraf: Her gece paella yiyorum

Akşam  yenmekten  sonra  marina  boyunca  yürümek  çok  güzel. Ada  da  nem yok, rüzgar tatlı  tatlı  esiyor  ve  bunalmadan  geziyorsunuz.

Şimdilik  Mayorka şehir merkezi  hakkında  kısa  bir  yazı  yazdım.  Yakında  birbirinden  güzel  koylarını,  plajlarını  anlatacağım. Görüşmek  üzere..

1. Mallorca 'ya iki kere gittim ve çok sevdim . bir kere calaratjada kaldık bir kere de balaman tarafında kaldık . Ben çok sevdim oraları . Denizi özellikle çok güzel.
    iyi tatiller diliyorum size

1. çok teşekkür ederim..
      tatil geldi geçti bile. çok güzel yerler ama memleketimiz daha da güzel ve ucuz..

2. Senin izinden gitmek için önceleri Romantik Yol planlamıştık ama sonra arkadaşlar su koyverince rotamız Balkanlar oldu. Şimdi yine imrendim. Bu ada gezmelerini çok seviyorum ben . Gerçekten de akşamları daha serin,gündüzleri de esintili oluyor. Takipteyim biliyorsun Buketciğim ♥
    Mutlu hafta sonları!

1. romantik yolda benim de aklım kaldı. buralara öncelik verdiğimden bir
      türlü balkanlara sıra gelmiyor. nice güzel yolculuklara inşllh colette :)

3. Makarna deyip geçmemek lazım adamlar müthiş yapıyor. Nerede bizim paket makarnalar nerede onların ki. Paella ya bayılırım. Bak ben en çok yediklerinizle ilgilenmişim. Şaka şaka İspanya kültür olarak,Mallorca bir Akdeniz ada ülkesi olarak gezilip görülmesi gereken yerlerden mutlaka. Senden dinlemek ayrı bir keyif olacak.

4. Verdiğin otel linkinden haritaya baktım. Çok güzel yerlere benziyor. Hayatımda hiç yurtdışına çıkmadım. Bir kez ABD denedim, vize vermediler. Mallorca vize istiyor mu?

1. mallorca ya direkt gidiş yok zaten. biz almanya üzerinden gittik. oraya zaten
      vizeyle bildiğin gibi..

2. otel linkini tıklayınca bozuk gözüküyor. Hangi otelde kaldığınızı öğrenebilir miyim acaba

3. HM Jaime III diye bir oteldi. Bookingten bulduk ve çok memnun kaldık, merkezi ve konforlu bir oteldi

4. Tesekkur ederim otelde yer kalmamis gidecegimiz tarihlerde.

Cuma Geldi

Evet cuma geldi, yorgunluk da geldi hatta günlerdir süren baş ağrılarım da geldi. Bu hafta oldukça olums...