3 Eylül 2013 Salı

VERNAZZA ve MANAROLA

Cinque  Terre  köylerinin  geldik  3.  köyüne..Vernazza..Yine trenle 15  dakikalık  yolculuk yapıp  , tünellerden geçerek  bu  köye  geliyorsunuz. Bu köyün  acı  bir  geçmişi  var. 2011  yılında bir afet  yaşıyorlar.  Büyük  bir sel baskını yaşanıyor  ve  köy  çamurlar içinde  kalıyor. Köyün istasyon çıkışında  bu  felaketle  ilgili  fotoğrafları  var. Gerçekten evleri,  dükkanları çamurla kaplanan  zamanı görüyorsunuz ..Bu  istasyondan  köyün  sahil  tarafına  doğru yürümeye  başlıyoruz.

Burada  şehir merkezinden  denize  girenler varsa da  biz tercih etmedik. Yalnız  köye  gezmek  için  geldik,  güzel  fotoğraflar  çektik.  Sokaklar  arasında  gezdik. diğer  köyler  gibi  burada  da  çok  turist  var.  Milano da  göremediğimiz insanlar burada ortaya  çıkmıştı sanki.

Buradan  diğer  köye  geçtik.  Birçok  yerde  birbirinden  güzel  fotoğraflarına  rastladığımız  Manarola ..Vernazza  dan  sonra  burası  daha  büyük  bir  köy.  Sahil  kesiminde  daha  fazla  restoran  ve  kafe  var.  Buraya da  gelmek  için treni  kullanıyorsunuz.

Biz   bir  gün  güneşi  burada  batırdık.  Gerçekten  çok  güzeldi. Uçsuz bucaksız  bir  deniz,  kayalar  üzerinde ışıkları yeni  yeni  yanan  rengarenk  evler,  sessizlik... Burada ki  Aşıklar  yolunda  biraz yürüdük  ama  heyelan  nedeniyle  kapalıydı  yol.  Yol  üzerindeki  aşk  kilitlerine  baktık.  Sonra  köye  dönüp  yine  makarna yedik.  Köy  kalabalık olmasına rağmen  hiç  gürültü  yok,  bangır bangır  müzik  yok.  Burada  bir  geceyi de sona erdirip  La Spezia ya  trenle 15 dakikada  gittik.  Yarın  başka bir  köye...