15 Eylül 2013 Pazar

PORTOFİNO

Nihayet  gezilerimizin son durağına geldik.  İtalyanın  Cinque  Terre  bölgesindeyken  gittiğimiz en güzel  yerlerden biri  de  Portofino' ydu.  Adına şarkılar  yazılmış,   birçok  ünlüyü  ağırlamış  çok  güzel  bir  yer burası.  Biz  LaSpezia  dan   trenle  yaklaşık  bir  saatlik  yolculuk  yaparak  buraya  geldik.  Dalida 'nın   söylediği  o  muhteşem  şarkı  '  I  found  my  love  in  Portofino'  sanki  heryerde  kulaklarımızda  çınladı.

Trenle  gittiğimizde  yanlış  bir  durakta  inip  o  bölgeyi de  gezdikten  sonra  kıyıdan  yaklaşık  olarak 4  km  yürüyerek  Küçücük  bir  koyda  bulunan  Portofino'ya  ulaştık.  Bu  durumdan  şikayetçi  olmadık.  Ağustos  sıcağı  olsa da  bu  kadar  yolu  zevkle  yürüdük.  Çünkü  öyle  güzel  köşeler  keşfettik ki  bu durum  bizi  çok  memnun  etti.
Bu  güzel  yere  gelince de  tüm  yorgunluğumuza  değdiğini  gördük.  Portofino aslında  küçük  bir yer.  Portofino  ''  güzel  liman ''  demekmiş.  İtalyanca anlamı  '' son  liman ''mış.

Bizim  trenden  indiğimiz  yer  Santa  Margherita  adındaki  duraktı.   Ama  burayı da  görmek  güzeldi.  Burası  Portofino  dan  daha  büyük bir  yer.  Buradan  otobüs  ya da  teknelerle  Portofino ya  gidiliyor.  Biz  dönerken  tekneyle  döndük ,  tekne gezisi  de  oldukça  keyifliydi..

Portofino  sokaklarında  yürümek  çok  zevkli.  Zaten  çok  kısa  zaman da  her yeri  bitiriyorsunuz.  Konaklamak  için güzel  oteller  bulunuyor.  Günübirlik  gidip  gezilecek  bir  yer  aynı  zamanda.  Sahildeki  restoranlarda  oturup  bir şeyler  yiyebilirsiniz. Biz  burada  yemek  yemedik.  Santa  Margherita ya   dönüp  oldukça  hesaplı  ama  bir  o kadar  güzel  deniz  mahsulleri  yedik.

Yine  burada  küçük  bir  fırın  bulup  atıştırmalık  pizzalar  ve  focaccia  aldık.  Tadına  bayıldık  tabi ki.  Yalnızca  Portofino  değilde  bence Santa Margherita  da  mutlaka  gezilmeli.  Biz  tam  bir  gün de  bu  iki yeri  gezmiştik.  Evlerin  renklerinin,  koyların  güzelliği,  çam ağaçlarının  kokuları  arasında  zamanımız  nasıl  geçti  bilmiyoruz..