20 Ağustos 2013 Salı

MİLANO

Yeni  Milano 'dan  geldik. Her güzel şey  gibi  bu  tatilimiz de bitti.  Milano  öncesi  bazı  yerlere gittik,  biraz  yaz tatili  yapmış  olduk  ama  ilk olarak  ben  Milano'yu  anlatmaya  başlayacağım.  Milano'da  üç gece  kaldık.  Bu şehri  gezmek için yeterli  bence.  Sezonu olsaydı da  Scala Operasına da  gitseydik  keşke.
                       Biz  merkezi  tren  istasyonunun  bulunduğu  Staz  Centrale F.S .  yakınlarındaki  üç  yıldızlı  bir  otelde  kaldık. Temiz,  sakin,  merkezi  bir yerdeydi.  Metroyla  heryere  ulaştık. Milano  havaalanından  inince Terminal  1  oluyor  burası ,  şehre  gitmek için  otobüslere  biniyorsunuz.  Fiyatı 10  euro.  Çocuk 5  euro. Yada  Malpensa Expres  trenine  binebilirsiniz. İki türlü  de  aynı  fiyat. Yaklaşık  1 saatte  merkezde oluyorsunuz.  Metroyu  kullanmak  için  günlük bilet  kullandık. Çocuk bedava. 1,5  Euro  da  tek kullanımlık. Bileti  makinelerden  alıp  geçişte  kullanıyorsunuz  ama  atmayın. Çıkışta  tekrar  basmak gerekiyor.
                     Biz de  herkes  gibi   Milano 'nun  kalbi  Duomo dan  başladık  .  Yapımı  yaklaşık olarak  500 yıl süren  Duomo Di  Milano..

135 kubbesiyle  bu  eşsiz  katedrali  gece ve  gündüz  olmak  üzere  uzun  uzun  seyrettik.  Meydan  turistler,  satıcılar  ve  güvercinlerle  oldukça  kalabalık.  Katedralin  hemen  solunda  kraliyet  sarayı,  sağda   Vittorio Emenaule   II  adlı  galeri  var.  Süslü  vitrinleri,  restoranları,  mimarisiyle  oldukça  güzel  bir yer.  Galeri  1878  yılında  açılmış, zemin  bol  mozaikli,  kubbeleri  camdan.  Tam  ortasında  bulunan  mozaikte  bir tur  dönerseniz  tekrar  Milanoya  geleceğinize  inanılıyor.

Çıkışta  Leonardo Da  Vinci nin  heykelini  görüyoruz.  Tam  karşısında  Scala Operası  var.  Sıcakta olsa sabahtan  akşama kadar  devamlı  gezdik.  Çok ilginç  bu  merkezi  yerler  dışında  kalan yerler  çok  ıssızdı.  İnsanlar  dışarıda  yoktu.  Zaten  her  evin camında,  kapısında  yeşil kepenkler  var ve  bunlar  hep  kapalı.  Çoğu  dükkan  camına  tatilde  olduğuna  dair  yazılar  asmıştı.  Eğer  bizim  gibi  ağustosta  giderseniz  heryerin  kapalı olmasına  hazırlıklı  olun.  Zaten  İtalyanlar  günün  yarısında  uyuyor.  İşte  bir  örneği.  Bir  dükkanın  kapısında  asılı  bulunan  çizelge :

Milano  sokaklarında  bu  sefer  harita  olmadan  gezdik.  zaten  kalabalık  size  yol  gösteriyor.  Güzel  binalar ,  evler,  mimari  bizi  büyüledi.  Ama  bir çok  Avrupa  ülkesinde  olduğu  gibi  Milano da  mülteci  istilasına  uğramış.  Size  birşeyler  satmaya çalışanlar,  dilenenler,  evsizler,  deliler  o kadar  çok  ki  her ana uyanık olmanız  lazım.  Normal  bir  şekilde  yanınızda  yürüyen  biri  bir  anda el açıp  bir şeyler  istiyorlar.  Uluorta  şehrin  göbeğinde duvara  işeyenler mi  görmedik,  sokaklar zaten  sıcağında  etkisiyle  idrar kokuyor.

Çektiğim fotoğraflarla   şehrin  güzelliklerini  yakaladım.  Ama  gerçek yüzü  daha faklı.  Neyse,  dönelim  şehir  turumuza.  Yürüye  yürüye  büyük bir  parka  vardık.  Sıcak  olduğu  için  insanlar  çimlere  uzanmış  vakit geçiriyorlardı. Burası  Castello  Sforzesco  ya  gelmeden  önceki  park.  Bu  kale  bölgesi  oldukça  güzel.  Kale de  ki  müzeyi  ikindi  zamanı  gittiğimiz  için ücretsiz  gezdik.

Üç  gün  boyunca  koşturmadan  çok  güzel gezdik.Arada  dondurma ve kahve molası da verdik.  Nereden alırsanız alın  dondurma  her yerde  çok güzel.

Ağustos  ayı olduğundan  indirim de  başlamıştı. Birşey  almayı  düşünmemize  rağmen  yine  dolu şey aldık. Çok  pahalı ve ünlü  markalarda var, 3-4 euroya da  birşeyler  bulduk.

Yemek  için  devamlı  pizzayı seçtik. Dondurma  gibi  pizzalar da çok  güzeldi.

500 farklı pizza çeşidi olduğu söyleniyor. Burada  yediğim Napoli pizza. Daha çok  Margherita  pizza  yedik. 1889 'da Kraliçe Margherita'nın Napoliyi ziyareti sırasında, kendisine İtalyan bayrağının renklerine benzeyen , kırmızı -domates,yeşil -fesleğen ve beyaz mozzarella ile hazırlanmış bir pizza ikram edilmiş. Kraliçe için yapılan bu pizza hala Kraliçe Margarita 'nın adıyla anılıyor.
                     Milano  da  Duomo nun  yakınlarında  bulunan  Luini  ye  gittik. Burada  meşhur panzerotti yiyecektik ama  gidince  kapalı bulduk.  Burası tüm  ağustosta kapalıymış şansımıza. Yine  bu  sokakta  meşhur  Ciocalat İtalani  var.  Sıcak çikolatası  için  sıraya  girenler çoktu.

Daha  anlatılacak  çok  şey  var.  Milano da  gezilecek  yakın  yerler de  var.  Özellikle  Como  Gölü .  Yaklaşık   bir saat  sürüyor.  Biz  daha önce  İtalyan Rivierasına gittik.  Bir daha ki  yazımda  burayı  anlatacağım..