23 Ağustos 2013 Cuma

LA SPEZİA : İtalyan Rivierasına Doğru

Bu yaz Milano'ya  gitmek  değildi aslında amacımız. İlk olarak  İtalyanın kıyılarını gezmek istedik. Tabi ki belli bir  bölgesini yani Ligurya Rivierasını  gezmekti amacımız.  Gerçekten  görülmesi gereken bir bölge burası.  1997  de  Unesco dünya miras  listesine alınmış, ulaşımın trenlerle yapıldığı  Cinque  Terre  yani  beş  köyler. Kuzeybatıdan güneydoğuya sırasıyla  Monterosso ,  Vernazza,   Corniglia,   Manarola ve   Riomaggiore isimli beş küçük köyden oluşuyor.
Bir köyden diğerine patika yollardan yürüyerek ulaşmak mümkün. Köyler arasındaki yürüyüş yolları toplam 11 km uzunlukta.

Yaklaşık yürüyüş süreleri ise şöyle:
Monterosso al Mare’den Vernazza’ya 1 saat 30 dakika
Vernazza’dan Corniglia’ya 1 saat 30 dakika
Corniglia’dan Manarola’ya 1 saat
Manarola’dan Riomaggiore’ye 30 dakika (Aşk Yolu - Via dell’Amore)

La Spezia da bir  otel  ayarlayıp  buradan  hergün bir  köye  gittik.

La Spezia  orta büyüklükte bir kent. Güzel , temiz  bir meydanı  var. Alışveriş  için güzel  mağazaları bulunuyor. İtalya da en ucuz  ve en güzel  dondurmayayı orada yedik. Ama bir kart atalım deyip açık bir tane postane bulamadık nedense. Haftaiçi  öğlene kadar pazarı  var. Şansımıza otelin çok yakınındaydı,  her gün gezip  yiyecek  bir şeyler aldık.

İlk  gezdiğimiz  köy  büyük  çoğunluğun gittiği, La Spezia  dan  20  dakika  süren  Monterosso  oldu.  Biz  iki  günlük 19 euroluk tren  kartı  aldık.  Çok  gibi  gözüksede  oldukça  karlı.  Çünkü  durmadan  trene inip  bindik. Tek  kullanımlık alırsanız  gidilen  köye  göre  fiyat değişiyor.  Çocuklara  daha ucuz.  Monterosso  köylerin  en büyüğü.  Herkesin akın akın  gittiği  bir  köy.  Trenler o  kadar kalabalık  ki  aslında bilet  kontrolü  olmuyor. Bize  bir  kez  denk geldi. O da  monterosso  yerine  daha  uzak bir yer  olan Levante de  indiğimiz için.  Bütün  turistler denize  girmek için  buraya  geliyor.  Şezlong  ve  şemsiye kiralayabilirsiniz  plajlarda.  Biz  en temiz  ve  en tenha olan  plaja  gittik. Şemsiye  kiralamadan  denize  girdik, duşları ve  giyinme  kabinlerini de  kullandık.  Kimse  bir şey  demedi. Günün  en sıcak  saatlerinde de  çarşısında  bir şeyler  yedik, gezdik.

Buralara  kadar  gitmişken meşhur Focaccia  yemeden  olmaz.  Bildiğiniz  bizim  ramazan  pidesi.  Çok çeşitleri  var. Ben  burada  pesto soslusunu  denedim  ve  bayıldım.  Oradan  ben de bir kavanoz  pesto sosu aldım, kesin  evde de  yapacağım..

Monterosso       da sahilde  ünlü  Neptün   heykelini  de  gördük. Sahil boyunca  uzanan kafeler , restoranlar, hoteller  var.  Yalnızca burada da  kalarak  yaz  tatilinizi  geçirebilirsiniz. Başka bir  köyde  görüşmek üzere..