5 Mayıs 2013 Pazar

Barselona Gezimiz

Geçen  hafta  kaçamak  bir  gezi  yaptık Barselona'ya.  Hava  çok  güzeldi,  şehir  güzeldi,  yolculuk  güzeldi .
                        Daha  ne  ister insan.  Uçaktan inişten  itibaren  ayrıntılı anlatmaya çalışacağım ilgilenenler için.  Çünkü  turla bir yolculuk değildi  bu .  Böyle yazılar  çok  yararlı oluyor araştıranlar için, biliyorum.  Uçaktan iner inmez terminal çıkışında  Aerobus  denen  otobüslerle  şehir  merkezine  rahatlıkla  geliyorsunuz. Kişi başı  6 euro. Daha  önce  kalacağımız  otelden  nasıl otele  ulaşacağımıza dair bilgi  istemiştik  zaten.  Onların  bilgisi  doğrultusunda  metro  bileti  aldık 3 günlük.  Eğer  az kalacaksanız  metro bileti almayın. 2  günlük şehir turu otobüslerinden bilet alın.  Tüm  gezilecek yerleri  gezdiriyor,  istediğiniz durakta inip dilediğiniz gibi  gezersiniz. Fazla  kaybolma şansınız da yok merak etmeyin.  Herkes  akın akın geziyor, takılın peşlerine  yeter.

Akdeniz'in Cenova ve Marsilya'dan sonraki üçüncü, dünyanın turizmdeki ikinci büyük liman şehridir  Barselona.  Barcelonalılar kendilerini önce Katalan olarak tanımlıyor.  Bayrakları, mutfakları ve dilleri farklıdır. Heryerde  İspanya  değilde  Katalan  bayrakları  asılıydı  zaten.

Barselona’nın en güzel caddelerinden La Rambla   da  gezmek  yapılacak  işlerin  başında geliyor.
Cadde   trafiğe  kapalı  ve  çok  kalabalık.  Üzerinde  kafeler,  sokak  sanatçıları,  hediyelik  eşya
satan dükkanlar  var.  Caddenin  bir ucu  Barcelona limanına  diğer  ucu  Catalunya  Meydanına  çıkyıor.
Ulaşım  için   L3 yeşil hat - caddenin başı için Catalunya durağı, caddenin ortası için Liceu durağı. Bu güzel caddenin sonunda sırasıyla 1881 yılında yapılan Kristof Kolomb anıtı (Mirador de Colom), Maremagnum alışveriş ve eğlence merkezi ve   Akvaryum   (giriş ücreti 15€)   bulunuyor. Maremagnum'u sağınıza alarak yoldan düz devam edince birkaç yüz metre ilerde   Port Vell   marina ve   Barceloneta plajını göreceksiniz..

Biz  Kristof  Kolomb  anıtının  önünden  kalkan  gezi  tekneleri  ile  küçük  bir  gezi   yaptık.  Şehri  biraz da
olsa  denizden  seyretmiş  olduk.

İlk  müze  gezimizi  Miro  Müzesinden  yaptık.   Bahçeler içinde kurulmuş ve şehri yukarıdan izlemekte  olan  müze  ve çevresini  gezmak için  zaten  bir  gün  gerekiyor. Modernist  akımın üyesi olan Miro'nun müzedeki en etkileyici eseri   İç Savaş sırasında gerçekleştirdiği siyah-beyaz Barcelona serisidir. Sanatçının genellikle kuş ya da kadın şeklinde tasvir ettiği heykelleri tüm şehri süslemekte.

Müze  çevresindeki  parklarda  gezmek,  zaman  geçirmek  çok  güzeldi.  Buradan  bilmediğimiz  bir otobüse  binerek  yorgunluğumuzu  giderelim  dedik.  Şehrin  başka  bir  köşesinde  indik.  Ama  bilmediğiniz
yerleri gezmek,  keşfetmekte  çok  eğlenceli.  Sonuçta  metroya  yakın  bir  durakta  inip  istediğiniz  yere  gidiyorsunuz.

Dağlar ve deniz arasında sıkışmış bir düzlükte kurulan Montjuick Tepesi Barcelona halkı için çok anlamlıymış. Gaudi'nin  ‘‘Tanrı’ya meydan okunmaz’’   tavsiyesine uyularak inşa edilen modern binaların hiçbirinin bu yüksekliği aşmasına izin verilmemektedir. Katalanlığın sembolü sayılan birçok bina Montjuick Tepesi'nin eteklerine yapılmış.

Gaudi'nin tasarım harikası eseri  Park Güell   (pasta evler) ve  içerisindeki Gaudi müzesi  var.   1900-1914 tarihleri arasında, varlıklı kişilerin oturması için yapılan bu evler daha sonra park olarak kullanılmaya başlanmış. Rengarenk kırık porselen parçalarının biraraya getirilmesiyle oluşturulmuş.   Barselona'nın simgelerinden biri olan mozaikten yapılmış kertenkeleyi    de görebilirsiniz.

Buraya gitmek için L3 yeşil hat - Valcarca metro durağında inip 15-20 dakika yürümek  gerekiyor.

La Sagrada Familia.    1926 yılında ölen Gaudi'nin  eseridir. Kendisi öldükten sonra, inşaatı halen halktan toplanan paralarla devam etmektedir. Ulaşım  için   L5 mavi hat - Sagrada Familia durağı.
Biz  gece de  görmek için tekrar  gittik.  İçeriye  girmek için  uzun  kuyruklar  var.  Yanılmıyorsam  15  euro gibi  giriş  ücreti  veriyorsunuz.

Şehre  damgasını vurmuş bir ünlü  de  Picasso.  Barselonada ki  Picasso  Müzesi  gezdiklerimiz
arasında.  Özellikle  Avinyo 36 caddesinin  önemi  üzerinde  durmalıyım. Bu cadde  Picasso'nun  bohem  hayatında önemlidir. Avignonlu  Kızlar  tablosu,  bu caddede  görüştüğü  hafifmeşrep kızlar  üzerine..

Mademoiselle D'Avignon.jpg

Müzeler,   kiliseler  gezdik.  Sokak  aralarında  dükkanlar  keşfettik.  Bol bol  oturduk,  güneşin  keyfini çıkardık.  Mağazalarda  gezdik. Dükkanlar  çok  güzel.

Grafittiler  keşfettik  yine. Bol  bol  fotoğraf  çektik.

Deniz  kenarına  gittik.  Kumsalda  yürüdük.  Hava güzel  olmasına  rağmen  çok  rüzgarlıydı.  Bu  da  üşümenize  neden  oluyordu. Millet  üşümüyor  ama  çoğunluk  güneşleniyordu.  Bu  bölgeye  Barceloneta   deniyor.   Barselona'nın halk plajının bulunduğu bölgedir. La Rambla'dan aşağıya yürüyerek sırasıyla Colomb Anıtı, Maremagnum alışveriş merkezi ve Portvell'i (marina) geçerek yaklaşık 15 dakika içerisinde buraya varabilirsiniz.

Passeig de Gracia caddesi ve bu cadde üzerindeki Gaudi'nin muhteşem eserleri  var.   Unesco Dünya Mirasları listesinde yer alan 1906 yılı yapımı Casa Batlló    ve 1910 yılı yapımı    Casa Milà .   Bu caddeye Katalonya Meydanından yukarıya doğru dümdüz yürümek suretiyle 10 dakika içinde ulaşılabilir. Yürümek istemeyenler için ulaşım: L3 yeşil hat ve L4 sarı hat - Passeig de Gracia durağı.

Aslında  daha  çok  yazıp  fotoğraf  yükleyecektim ama böyle  oluyor sıkılıyorum.  Şimdilik  bu  kadar .
Buradan  güzel bir  şarkıyla  bitirmek  istiyorum .
Buradan    izleyebilirsiniz..

1. çok güzelmiş Barcelona da...biz de iki hafta sonra Madrid'de olacağız .bakalım orası nasıl bir yer??sevgiler..

1. aa madrid geçen sene gitmiştim. ilk gezim
      olduğu için belki çok beğenmiştim. düzenli, güzel binalar,
      sokaklar, çok güzeldi..

2. Harika! Turla gezmeyi hiç tercih etmeyen biri olarak çok faydalı bilgiler bunlar. Barselona`yı görmedim, çok kişiden dinledim merakım iyice arttı:)

1. turla gezmek istemiyoruz bizde,
      hem daha çok vakit ayırıyoruz herşeye..

3. vize meselesini nasil hallediyorsunuz bu kadar kisa sürelerde buket?

emel

4. Sanırım şuan seni kıskanıyorum :)

5. Mükemmel anlatmışsınız. Oraya gitmeye niyeti olanlar için tam bir rehber post olmuş. Teşekkürler.

1. teşekkür ederim. aslında daha
      anlatacak çok şey var da...

6. Du bi Buket... Hey! Gördüklerin senin olsun, yediklerinden bahset:)

Söyle bakalım, mesela La Rambla üzerinde Barselona'nın harika bir pazar yeri vardır. Boqueria...

Of, binbir çeşit meyve ve balık diyarı... Uğradınız mı peki oraya?

Hele öğle vakti gitmeliydiniz Buket... Of, ayıptır söylemesi bi pulpitos yaparlar, bi calamares ala plancha yaparlar, bir paella yaparlar ki...

Gidip gitmediğini anlamanın tek yolu var... Ellerine bakacam.
    Parmaklarını yediysen! Gitmişsin demektir. Tamam:))

7. Yesil pasaportunuzun olmasi ne kadar guzel. Bende pasaportunu kiskaniyorum :) gezdigim-gordugum yerleri tekrar tekrar gezmek isterim, vize derdi olmasa. Cok guzel anlatmissin. Facebooktaki fotograflarinda cok guzel :)

1. gerçekten bu yeşil pasaportu almamla
      başladı herşey didem. keşke heryere
      geçerli olsa :)

2. Yesil pasaportun gecerli olmadigi ulkerde bizim pasaportlara gore daha kolay vize veriyorlar. Rahatlikla oralara da gidersiniz :)

8. Gez buketcim gez, bende anlatım ve fotolarla sizinle gezmiş gibi oluyorum. Pelin vitrinlerden alınacakları gözünü kestiyor gibi :))

1. Allah sağlık verdikçe inşlhh
      devam edeceğiz..

9. Buketcim, yine eşsiz bir gezi olmuş. Okumak bile ne kadar keyifli, kimbilir gezmek ne kadar keyiflidir.

1. evet zeynep gezmak gibisi yok , sende
      biliyorsun..

10. Sayende oraları gormuş gibi oluyorum. Fotograflar nefis yine. Yarın bekliyorum unutma.

11. görmedim ve sadece gaudi için gidicem.
    not aldım başvururum.

12. gezen ayaklarınıza yazan ellerinize sağlık Buket Hocam.Çok özeniyorum size.Bir başladınız pir başladınız yurtdışı gezilerine.Her yazınıza yazmaktan bıkmayacağım galiba ama inşallah inşallah biz de gidebiliriz bir gün:))

1. ah evet , ben de inanamıyorum aslında. hep devam
      etse keşke :)

13. sessiz izleyici selam eder : beni evlat edinin vallaha ses etmem yanınızda :)

not: sen gez yaz bende ayyy diye iç geçireyim anlaşma budur :)

14. Eline, yüreğine sağlık valla okurken bana yazılmış gibi hissettim:) Bilgilendirmek gerçekten benim için önemli oluyor tekrar teşekkürler sayende gitmiş gibi oldum

Cuma Geldi

Evet cuma geldi, yorgunluk da geldi hatta günlerdir süren baş ağrılarım da geldi. Bu hafta oldukça olums...