15 Kasım 2012 Perşembe

Çek sınırında ; Znojmo

 
Viyana dayken  bir yer  keşfettik.  Znojmo...Çekoslavakya  şehri olan burası  güzel, küçük bir
kasaba. Viyanadan gitmekte oldukça kolay.  Bir saatlik  yolculuğu  canınız  sıkılmadan yapıyorsunuz.
Sonra da  kendinizi  bu şirin yerde  buluyorsunuz. Biz  gittiğimiz de hava oldukça soğuktu ama gezmemize engel olmadı.  Evlerin  bacalarından  çıkan  dumanları  gördükçe  'acaba insanlar evlerde ne yapıyorlar'  diye  merak ediyorsunuz.  Bizim sokaklarda olsa soğukta olsa çocuklar vardır. Ama bu köyde  bir tane  çocuk görmedik.  Sessiz  ve  sakin  bir  yürüyüş  yaptık evlerin arasında...
 
 
 
 
 
 
Heryerde  olduğu   gibi  burada  da  bir  kent meydanı  vardı.  Kilise  merkezli bu  meydan da  oldukça  boştu.  14 . yy  dan  kalma St.Nicholas   kilisesi  etrafında  bir  tur  atıp  köy içlerinde  yürüyüşümüze   devam  ettik..
 
 
 
 
Znojmo,  öğrendiğim  kadarıyla  şarap  mahzenleri  ve  üzüm  bağlarıyla  meşhurmuş.  Yer altı  turları da  varmış.  Biz  katılmadık ama meraklısına  duyurulur.
 
 
 
 
 
En çok  bayıldığım şey,   kabakları  heryerde  görmek oldu.  Birçok  evin  önünde  kasımpatları  ve  renk renk  kabaklar  vardı.  Turuncuyu  sevmemden midir  bilmiyorum  bu  kabaklara  bayılıyorum!!
 
 
 
 
Evime  döner  dönmez   ben de  kapıma  böyle  bir  düzenleme  yapacağım  dedim
ama   daha  bir  kabak  bulmuş  durumdayım..
 
 
 
 
 
 
Yollar  yine  taş  döşeme ama  bazı  yerlerde  bunlardan  vardı.  Sizi  bir  yere  götürüyor  ama  biz  anlayamadık  neresi  olduğunu.  Bizde   kızımla  biz  buradayız  fotoğrafı   çektirdik :))
 
 
 
 
 
Oldukça  üşümüştük  ve  biryerde  oturalım  dedik.   Girdiğimiz  yer  çocuklu ailelerin tercihi  olan  bir  pastaneydi.  Sıcacık  bir  mekan çok hoşumuza  gitti.  Kendimize  latte  ve  pastalar  ısmarladık.  Pastaların  tadına  bayıldık.  Fiyatlarda  oldukça  uygundu.
 
 
 
 
Sonra  yeniden  yollara  çıktık.  Bu  ayın  en güzel  yanı  ,   işte  bu çiçekler....
 
 
 
 
 
Dönüşte  yol  üzerinde  Excalibur  adında  büyük bir  alışveriş  yerinde  durduk.  Güzel  dükkanlara  girdik  çıktık.  Çoğunlukla  Çinlilerin satış  yaptığı  açık pazarda  vardı.  Zaten  akşam  olduğundan  yemek yiyelim dedik.
 
 
 
 
Burasının  ekmekte  sarmısaklı  çorbası  meşhurmuş.  Bizde  tadına  baktık.  Gerçekten  güzeldi.  Tabi  ki  şinitzel de  vardı.  Bence  Viyana da yediğimizden  çok daha  güzeldi. 
 
 
 
 
Üzerine   tatlı  yememek  olmaz..  Yine  burada  sevilen çikolatalı  krep  denedik.  Ama ben  krepi   tatlı  sevmediğimden  hoşuma  gitmedi.  Hepsi   Peline  kaldı :)
 
 
 
 
Bence  Viyana'ya  gidip  burasınında  vakit  varsa gezilmesi  gerekiyor. 
 




 
 
 
 
 


 
 
 
 
 


 
 

8 yorum:

  1. pek fazla avrupa düşkünlüğü olan bir insan değilim ama Prag, Viyana ziyareti istiyorum gerçekten. onun dışında, ben biraz daha uzak doğu meraklısıyım. şimdilik fırsat olmadı. belki başka zamanların düşleri. bakalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında buralara gidişimiz çokta düşkünlükten değil. ilk kez geçen sene başladı yurt dışı gezilerimiz. bu da benim için dönüm noktası. fobi
      derecesindeki uçak korkumu yendim sayılır. her uçakta oluşumuzda yeminler ediyorum bir daha bu son diye ama gezme tutkusu farklı. unutuyorumda uçakta yaşadıklarımı :)
      dediğin gibi uzak doğu benim içinde hayal. nedeni bu kadar fazla uçak yolculuğu yaparmıyım daha bu fobim yenemedim yani.

      Sil
  2. Buketcim, ilk fotograf tablo gibi. sokaklar ve hayal dunyan merak uyandırıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zeynepcm, buradan tüm yorumlarına cevap yazayım.
      Natalinin dediği doğru, klasikleri okurken yayınevleri
      önemli. Bİr çok klasiğin farklı kalınlıkta olduğunu, diinin
      nasıl farklı olduğunu sende farketmişindir zaten.
      anneni dinle bence, hem viyana çok yakın ,2 saat gideceksiniz.

      Sil
  3. Avrupa’da beni de en çok şaşırtan şey akşam belli bir saatten sonra her yerin aşırı sessiz ve sakin oluşuydu, bu küçük masallardan fırlamış kasabaya bu sakinlik çok yakışmış bence :) anne kız geziniz çok keyifli olmuş anlaşılan, yüzüme bir tebessüm yayılmasına sebep olan yeni bir yere daha gittim sizinle Buket’cim :)

    YanıtlaSil
  4. sizin bu gezilerinizi pek seviyorum.
    :)

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma