23 Ekim 2012 Salı

bayram öncesi ...

                                        Okuma  aşkım  nereden  gelir  ben de  bilmem.  Hani  evinde sıra sıra  kitapları olan, anne- babası  okuyan  bir  çocukluğum  olmadı.  Birkaç  kitabımız   vardı  bizimde.  Bunlar  babamın  kitaplarıydı  ama  hiç  onu da elinde  okurken  görmedim.  Hatırladığım  kadarıyla  bu  kitaplar  Budala  ve  Cevdet  Bey  ve Oğulları  idi.  Ortaokul  yıllarında  tanışmam  böyle  oldu.
                                       Orhan  Pamuk'un  severek  okuduğum  ilk  kitabıdır..Pamuk  yirmi  iki  yaşındayken herşeyi  bırakarak  romancı  olmaya  karar  verir  ve  dört  yıl bir  odaya  kapanarak  ilk romanı  olan  Cevdet  Bey  ve  Oğulları 'nı   yazar.  Kitabı  okusun diye ilk  babasına verir  .  İki  hafta sonra  babası  gelir  oğluna  sarılır ;   bir gün  Nobel  ödülü alacağını  söyler. Oğlu  yıllar  sonra  bu  ödülü  alır  ama  babası  dört  yıl  önce  ölmüştür.

                                                  

                                  Pamuk bir aile  romanı  yazmak  için yola  çıkar. Oturdukları  apartmanın  yanında  eski  bir  ev  vardır  o  evden  aile  içinde  sürekli  bahsedilmektedir.  Romanın  iskeleti  böylece  belli  olmuştur.  Orhan  Pamuk,  üç  kuşaklık  bir dönem içinde  ele  aldığı  Cevdet Bey  ailesinin  hayatını  Cevdet Bey,  oğulları  ve  torunlarının  zamanı  biçiminde üçe  bölerek anlatmıştır. Birinci  bölüm  ''  ilksöz ''  de   bir  tek  gün  anlatılır.
                                Uzun  bir  romana  başlamışızdır  artık.  Kişileri  bir  taraftan  tanımaya  başlarken  diğer  taraftanda  uzun  kurmaca  bir dünyaya  ayak  atarız.  Sayfalar  ilerledikçe  ayrıntı  üzerine  ayrıntılarla  karşılaşırız.  Hem Cevdet  Bey'in  zihninden   geçenleri  hem de  onu  çevreleyen  dünya  ve  insanların  fiziksel  özelliklerini  ,   kişisel  özelliklerinden  ya da  dahil  oldukları  toplumsal  gruplardan  kaynaklanan  özelliklerini  görürürüz. 
                                Orhan  Pmuk bu  romanında  kendisinden  ve ailesinden  izler  bulunduğunu  söylemiştir  bir  çok  konuşmasında.  Pamuk'un  çocukluğundan  bildiği bu ev  romanın  gizli  kahramanıdır aslında. Alttan alta  anlatılan  bu  evin  yaşadıkları,  hissettikleri  ve  değişimleridir.  Bu  değişim evin dışında da  bütün  bir  ülkenin   yaşadığı  değişim  olarak  devam  etmektedir  aslında. 
                           Orhan  Pamuk'un  ne  kadar  usta  bir  yazar  olduğunu  daha  ilk  kitabında  göreceksiniz.  Diğer  kitapları  gibi  bunu da  tavsiye  ederim..


 
 
 
Bayram  arifesindeyken  tatlı  yemeden  olmaz.  Beni  sorarsanız  yine bir  yerlere  gitmiş  olacağım.  Çok  mutluyuz  ailece.  Yeni  yerler göreceğimiz  için. Ama  öncesinde  kurabiyeler yaptım.
Bloguma da  koyayım dedim..



 
 
Biraz  da  uydurma  kurabiye  oldu.  Bildiğiniz  tarif ,  üzerine  annemin  yaptığı  ahududu
reçeli.  Yanında  ev  yapımı  limonata.  Yazdan  kalma  şu  güzel  günler de  balkonda  oturup   bir  güzel  yedik.
Ayrılmadan  önce  herkesin  bayramını  kutlarım ...







                                  

10 yorum:

  1. kurabiyeler çok lezzetli görünüyor eline koluna sağlık canım. orhan pamuk da hiç okumadım bu kitap bir başlangıç olabilirmiş

    YanıtlaSil
  2. Buketcim , nerelere yine...

    Bu arada, Cevdet bey..i okumaya başladım, ama biraz ara verdim.

    YanıtlaSil
  3. Orhan Pamuk ile ilgili düşüncelerine katılıyorum canım, ne kadar da güzel anlatmışsın.Bu kitap sırada henüz okumadım ama seveceğimden eminim nedense;)
    Kurabiyelerin elbette güzeldir ama fotoğraflarına bittim doğrusu...
    Güle güle gidin, gelin.İyi bayramlar olsun:)

    YanıtlaSil
  4. Hımm, kurabiyelere bittim,bu vesileyle,
    iyi yolculuklar ve mutlu bayramlar dilerim:)

    YanıtlaSil
  5. Şimdiden iyi tatiller mutlu bayramlar dilerim. sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Bence Orhan Pamuk'un en iyi romanıdır. Onu Beyaz Kale ve Benim Adım Kırmızı İzler.(bence)

    Kurabiyelerini yolluk yaptın herhalde Buketciğim bana hiç kalmamış :(

    İyi yolculuklar !
    Anılarında güzelliklerle dolu iz bırakacak bir bayram dilerim sana...

    YanıtlaSil
  7. Sana da iyi bayramlar Buketcim. Ailenle güzel bir tatil geçir inşallah .Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Kitabı ben de sevmiştim.Mutlu bayramlar.

    YanıtlaSil
  9. Mmmm harika bunlar:))) Ellerinize sağlık!
    Ben de kurabiye canavarıyımdır,ama yemekten çok yapmaya bayılırım..Tadına bakanlar da beğenince değmeyin keyfime:)İşin bu kısmı çok önemli tabiii...

    Kitap okuma aşkı arada bir depreşir,geri gider.ben de bilmem nedendir ama sevmediğim bir huyum var:(
    Aynı anda birçok kitaba başlayıp;kör topal ilerliyorum hep,yarım yamalakk...bir tanecik kitabı uzuuuuuun süreçlere yaymak iyi olmuyor bazen!Bitirerek daha hızlı ilerleyebilirim aslında:)

    Sevgiler
    Burcu
    www.roomsgardens.blogspot.com

    YanıtlaSil
  10. kurabileyeler çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık viyana ya gidicez yazmışsın gizemin bloguna umarım tatil güzel geçmiştir:)

    YanıtlaSil

Cuma Geldi

                                   Evet cuma geldi, yorgunluk da geldi hatta günlerdir süren baş ağrılarım da geldi. Bu hafta oldukça olums...