26 Ağustos 2012 Pazar

BRUGGE

Bayramda  Belçika'ya   gittik.  Brüksel'de  değilde  özellikle  Brugge  kentinde  kalmaya karar  verdik. Turlarla  gidildiğinde  Brugge 'a   günübirlik  turlar  oluyor.  Ama  böyle  turlar kentin ana yerlerini gösterip  birçok yeri eksik  bıraktığından  biz   tamamiyle  burada  zaman geçirelim dedik.  İyi ki  de öyle  yapmışız.
                         Brugge  için  Belçikanın  Venedik'i   diyorlar.  Gerçekten de  kanalları,  tekneleri,  tarihe uzanan  evleriyle  sizi  zamandan alıyor.  2000  yılında UNESCO  tarafından  koruma  altına alınmış.  THY   yollarıyla   3 saat  süren  güzel  bir  yolculuktan  sonra  Brüksel  ,  oradan da  trenle  Brugge  yaklaşık 1,5   saat...Hemen  kendimizi  daha önceden ayarladığımız  otele attık.  Otelimiz  şansımıza  şehrin merkezinde,  2yıldızlı  bir oteldi.  Pragta  4  yıldızlı otelimizle  karşılaştırınca  çok fazla  iyiydi.

Otelimiz  küçük  ama  şirin ve  temizdi.  Daha  sonra  keşif  için  kendimizi  hemen sokaklara  attık.  Temiz, bol çikolatalı  ve  dantelli   vitrinler  bizi  karşıladı.  Bildiğiniz  gibi  Belçika  çikolata diyarı.  Etrafta  bol  waffle  kokusu, ayrıca  patates  kızartması.. En çok ziyaret edilen mekan Le Grand Place veya Market Place. Bu meydandaki binaların yapım yıllları genelde 1500 ile başlıyor. Bu meydana yürüyüp gelirken karşınıza bir birinden güzel yapılar ve görüntüler çıkacak. Yer yer kanalların kestiği şehir köprülerle birbirine bağlanıyor..

Bu  meydan  herkesin toplandığı , yemek  yediği, içtiği,  gösterilerin  olduğu  meydan.. Burada  Belfort  Saat  kulesi de  var.  Buraya çıkmak için  bilet  almak  zorundasınız.  Yetişkin  8  euro  eğer  26  yaşından  küçükseniz  tüm  müzeler  1 euro.. Eğer  3  günlük  kullanacağınız  bilet  alırsanız  15  euro.. Toptan  almak  daha  mantıklı... Bizde  öyle  yapıp  başladık  kuleye  tırmanmaya.. 300  küsür  merdiveni  olduğu  söyleniyor.  Tepeye vardıkça  merdiven  daralıyor  iyice..Ama  yukardan  manzara  harika.. 366 basamak sonrasında muhteşem Brugge manzarası, 47 farklı çan dizisi bizi bekliyordu. Biz tam tepedeyken 47 çan çalmaya başladı, harika bir tecrübe oldu. Belfort'un tepesinde önemli şehirlere doğru oklar ve kaçar kilometre uzakta oldukları yazıyordu.

Daha  sonra  ara  sokaklara  girerek  keşfe  devam  ettik..  Ortaçağ’dan günümüze adeta hiç bozulmadan gelebilmeyi başarmış olan bu şehrin içinde bir de Ortaçağ hastanesi var. Sint-Janshospitaal    hastanesini 8 € ödeyerek gezebilirsiniz. Pazartesi günleri hariç diğer günler 09:30 ile 17:00 arasında ziyarete açık. Bu hastane Avrupa’da bilinen en eski hastane olma özelliğini taşıyor. 1978 yılına kadar da hastane olarak kullanılmış. Binanın eskiliği bulunan bir evrağın üzerindeki tarihle de ispatlanıyor bu tarih 1188.

Dünyadaki ilk feminist  hareketin  Brugge ta  yapıldığına inanılıyor. Bunun  sebebi  burada yaşayan  Beguine'lerin  olması..Beguineler  12.yy.da  toplu halde  burada yaşamış  kadınlar..Bu kadınların  bir  kısmı eşlerinden  ayrılmış,  bir kısmı eşini savaşta kaybetmişler. Katolik  dinine  sahip  bu kadınlar  hastanelerde  gönüllü hemşirelik  yapmışlar. Bu  toplulukta bir  kadın evlenirse  gruptan  ayrılıyormuş.  En  son  Beguine  1920  de öldüğü  söyleniyormuş..

Bu  yurt dışı  gezimize  kızımı da  götürdük.  Çok  severek  ve  yorulmadan gezdi.  Ona da bir  makina  verdim.  Eve  gelince  baktık çektiklerine.  Neler  çekmiş  neler  :)

Evlerin  yapısına  zaten  bayılıyorsunuz ,  bir de  böylesine güzel  renkler, ayrıntılar  eklenince  iyice mest oluyorsunuz.  Saatlerce yürüseniz de  hiç yorulmuyorsunuz..

Tüm  evlerin  kapılarında  süsler,  ziller,  posta delikleri  var..

Brugge  ta   gezdiğimiz  başka  bir yer..Our Lady Kilisesi.  İçinde  Michelangelo'nun  ünlü  Madonna ve  Çocuk  heykeli  var.  Mutlaka  görülmeli..

Kilisenin  her  detayı  hayranlık  verici..

İşte  o  ünlü  heykel...

Gezdiğimiz,  gördüğümüz  yerleri  anlatmakla bitmez. Ancak  şimdilik  bu  kadar..  Dışarıya  çıkıp durmadan  gezdik.  Sonraki  postlarda  ayrıntılı  anlatmaya çalışacağım..Şimdilik  bu kadar..
Birkaç fotoğrafla  bitirelim..

1. bayiliyorum gezi yazilarina :)

2. Belçika'ya 2 kez gittim ama Brugge'yi görmek kısmet olmadı. Eşim kongre nedeniyle gitmişti "tam senlik,masal şehri gibi bir yer " diyor. Ne iyi ettin de paylaştın Buket belki bir gün giderim ve "nerede kalınır,nereleri gezmeli ?"konusunda senden yardım isterim. Teşekkürler canım!

1. Aslında vakit ayırıp gidilir, çünkü Brükselden daha çok beğendim.
      Daha yazacak çok şey var. Başka yerlerini de gördüm, o postu da ayarlayayım
      yayınlayacağım. Gezmek gibisi yok Colette, asıl ben senden fikir isterim. Nereyi görmemizi tavsiye edersin?

3. çok güzel, sayende biz de gezmiş olduk ;)

4. Selam Buket,
    Ne güzel anlatmışsın ve fotoğraflamışsın gene.
    Çok sevdim.

O değil de Buket, eğer seyretmediysen hemen In Bruges'u seyretmelisin:) Hem bizzat gezip, gördüğün, havasını soluduğun yerleri bu kez ekranda gezeceksin, hem de hoş müzikler eşliğinde tuhaf bir polisiye seyredeceksin. Şahane olur valla... Ne dersin:)

1. Biliyorum filmi ama daha seyretmedim. Belki böylesi daha iyi olur,
      gezdiğim yerleri bir de film olarak syretmek..
      Aaa bu arada diğer teklifin olamayacak Hayal Kahvem :(
      Ama yine de teklifine çok teşekkür ederim..

5. Tekrar gezmis gibi oldum Buket :) Cok guzel anlatmissin, devamini heyecanla bekliyorum !

1. sen de gittin değil mi??
      yakında yeni yazılar geliyooor!!!

6. Güzel kareler, güzel anlatım, teşekkür ederim ben!

Sevgiler
    pembeeevren.blogspot.com

7. ılk resıme bayıldım!!!!

8. Hoşgeldin canım. Ne güzel yerlermiş. Fotoğraflar her zaman ki gibi harika. Diğerlerini de sabırsızlıkla bekliyorum.

1. teşekkürler canım,
      en kısa zamanda belçika çikolatalı- kahveli muhabbete
      bekliyorum...

9. Bende In Bruges filminde burayı çok beğnmiştim, ama senim karelerle daha güzel...

Sevgiler

1. Bana da bu filmi seyretmek farz oldu. şimdi bulursam seyredeyim bari:)

10. 2008 Şubat'ında gitmiştim Brugge ve havanın soğuk, yağışlı, rüzgarlı, gri olmasına rağmen bayılmıştım.. Bu güzel şehri yaz aydınlığında, senin gözlerinden görmek ve anılara dalmak hoşuma gitti :) Teşekkürler..

1. Aaa sen de gittin demek! Şubatta değişik bir gezi olabilir bence..Soğukta gezmek, ara ara kafelere kendini atmak, bir de kar yağsa oohh nasıl ama :)

11. Ben de Brüksel'de bulundum ama Brugge 'e gitme fırsatım hiç olmadı, şimdi listeye bir yer daha eklendi. Kardeşim işleri nedeniyle uzun zamandır bir yere gidemedik ve liste o kadar uzun ki, ilk fırsatta nereye gitsek bilemiyoruz.
    Şimdi bu senin güzel postlarından sonra liste tamamen değişti yine:)
    Diğer postları da bekliyorum hele çikolatalıları....

1. evet Ayda, sizden bir yurt dışı gezisi bekliyoruz:)
      nereye karar vereceksiniz merak ediyorum ama turla yapmayın bence.

12. çok seviyorum bu tarz yazıları hem bol fotolu hemde bol bilgili ellerinize sağlık :)

13. İş için Brüksel'e gitmiş ama Brugge'e gidememiş, içimde kalmıştı. Haklıymışım. Süper bir Orta Çağ şehri. Fotoğraklara bayıldım. Bir sonraki postları merakla bekliyorum. Sevgiler...

14. Çok güzel yermiş gerçekten, daha önce duymamıştım. Havası ınsanı içine çekiyor. Bu mimari tarzına bayılırım zaten.

boyaynasiyansimacisi.blogspot.com

15. çok güzel.
    gidicem ve gitmeden önce buraya bakıcim.
    not aldım.

16. Yine harika bir gezi olmuş Buketcim, Brugge'yi belgesel programında görüp hayran olmuştum:)
    Otel'e bittim ev gibi ne şık...
    Çok da güzel tanıtmışsın, teşekkürler...şimdi ikinci post'a gidiyorum...

17. Buket'cim Brugge benim yakın zamandaki gezi listemde bu posta kadar yoktu, o kadar güzel kareler sunmuşsun ki bilmediğim bir güzelliği gösterip feci heveslendirdi beni bu post :)))

18. Otel de ne şirin görünüyor! Buket, gittiğimde kalmamı tavsiye eder misin?

19. Otel adını girseydiniz tam süper olacaktı şubatın ortasında kalmak için yer arıyoruz :))

20. Otel adını girseydiniz tam süper olacaktı şubatın ortasında kalmak için yer arıyoruz :))

21. Bruksel'de 3 hafta kaldım,yakın çevreyi Hollanda ,Amsterdam dahil olmak üzere gezdik ama Brugge'i görme fırsatım olmadı maalesef :(
    Aklıma senin bu yazın geldi :)))

Buket yakın bir zaman sonra eşimle Brugge 'e gitmeyi planlıyoruz. Eşim kongre için daha önce gitmiş ama malum organizasyonu önceden kongreyi düzenleyen şirket yaptığı için nerede kalınır pek bilgisi yok. Yeşil pasaportumuz var vize engelimiz falan yok ,hazır benim kızlara bakacak biri de varken şubat ayında, bilemedin martta kaçacağız. Bize hangi otelde kaldınız,ne kadar ödediniz gibi- başka aklına gelen detaylarla birlikte- bilgi verebilir misin?

22. biz merkezde küçük ama güzel bir otelde kaldık. 3 kişi 5 geceye 600 euro ödedik.
    otelin adı hotel cordoeanier..
    booking com dan ayarlıyoruz. siz de bakın. buradaki birçok otel çok güzel. merkezde olmasına dikkat edin yeter..
    ne güzeldir şimdi de oralar. güle güle gidin diyorum şimdiden...

1. Buketciğim çok teşekkür ederim. Planı yapınca sana bilgi veririm.
      Sevgiler ve iyi tatiller!

23. Otelin adini yazabilirmisiniz?

Cuma Geldi

Evet cuma geldi, yorgunluk da geldi hatta günlerdir süren baş ağrılarım da geldi. Bu hafta oldukça olums...