28 Ağustos 2012 Salı

BRUGGE 2

Brugge   anlat  anlatt bitmez.  Ya  da  benim gittiğim yerleri   abarta abarta  anlatma  huyum  var.  Çünkü   Brugge ile  yazılanlara  bakıyorum,  3 saatte  gezdik ,  hemen  bitti,  burada  fazla  zaman  geçirmeye  gerek  yok  diye  yazılanlar  gördüm.  Sonuçta  herkes farklı  beğenilere,  isteklere,  beklentilere  sahip.  Ben  özellikle  burada  bir  hafta  kaldım.  Günübirlik turist kafilelerine katılmak  istemedim,  şehrin  tadına yavaş  yavaş  varayım istedim.. Okulda ki arkadaşlarda  buraya gelmişlerdi zamanında.  Hiç unutmam  biri, ''çok  düzenli heryer, buralar bize  göre değil ''  demişti.  Zaten  hakkettiğimiz  şekilde de  yaşıyoruz işte.  Gürültü,  saygısızlık,  estetik yoksunluğu  içinde...
                            Hiç değilse  ömrümün  bir  haftasında  arayıpta  bulamadığım  çevrede  soludum  ve  çok  memnunum..
                            Neyse   gelelim   Brugge  gezimin  devamına...

Brugge 'ta   çok güzel  dükkanlar  ,  vitrinler  gördük.. Kızım da  artık  benim  gibi.   Hiç  canı  sıkılmıyor,  bir  dükkana  girince  dakikalarca  geziyoruz.  Olan  babamıza  oluyor :)

Fiyatlar   tabi ki  yüksek... Ama   yine  de  bir  şeyler  aldık.

Brugge' a    gitmeden  araştırma  yapmıştık.  Neler  yapacağız,   nerelere   gideceğiz  diye..   Ama   orada   doğaçlama   gezdik,   not  aldığımız  heryer   karşımıza  aramadan  çıktı..  İşte  bu  yel  değirmenleri  de   böyle  oldu.   Biraz   şehrin  dışına  yürüye  yürüye   gidince   rastladık..

Şehrin   diğer  ucunda   işte  bu  yapı  ile  karşılaştık. Burada  Minnewater  Lake ile  karşılaştık.. Uzunca  yürüdüğümüzden   yorulmuştuk.  Şehirde  bulunan  Carfeour  -expresslerden   birşeyler   almıştık  zaten.   Bu  güzel   ağaçlıklı  yerde  uzunca  zaman  geçirdik.

Tekrar   şehir  içine  dönüp  patates ve  çikolata   müzelerini  gezdik.

Patatesin  tarihinden  tutun   kızartmasına  kadar   herşeyi  öğrendik :)

Artık   kanallarda   sandal  gezisine  sıra  gelmişti.   7,5   euro ya   bu  geziyi   yapabiliyorsunuz.  Aman  boşver demeyin,  çok  zevkli  oluyor.

Kızım  şimdiden  çiçekleri çok  seviyor.  Bir yerde  bir saksı çiçek  görsün,  koşa  koşa  gidip kokluyor, seviyor  onları..

Gittiğimiz  diğer  müze Arkeoloji  müzesiydi.  Hem de uygulamalı.. Girişte  küçük  bir  sandık,  içinde  kum , kazma,kürek  ve  diğer  aletler ,   siz  kazınca  ufak tefek  eserler  çıkyordu  süpriz  olarak.. Kızımın  ilk  arkeoloji  müzesini  böyle  tanıması  güzeldi..

İlerleyen  bölgelerde   fosiller,    eski  kap-kaçak,   nasıl  bulundukları,  hangi  zamana  ait  oldukları  ve   daha  birçok  konu   yine  uygulamalıydı..

Brugge'ta   pazar  günü   bir de   bir  festivale  denk  geldik.   Oldukça  uzun  süren,   Pelinin   hayranlıkla  seyrettiği bir  festivaldi..

Otelimize   dönerken    yine  huzur  dolu   görüntülerle   karşılaştık..

Otele  gidip   akşam  için  dinlenmeye   karar verdik.

Küçük,  şirin  otelimizden...

Brugge  analatmakla  bitmiyor.  Ama   bu  kadar  diyerek   bir  daha ki  postta   Brüksel   ve  diğer  yerleri   anlatacağım...

1. Karelerin hepsi, gezilen yerler harika, ama ben o fıstığı yerim burda olsa :)

Sevgiler

2. Biz Belçika'da bir tek Brüksel'e gitmiştik. Brugge daha mı güzelmiş ne? :) Yazılarınız rehber niteliğinde, o nedenle ileride çok işime yarayacağı kesin. Kaldığınız otel de çok güzel görünüyor. Teşekkürler paylaşım için. ;)

1. Ben de Brükselden çok burayı beğendim. tahminlerimde de yanılmamışız çünkü burada kalmak bizim açımızdan dah iyi oldu. bir daha ki postta brükseli anlatacağım...

3. Bende Bruksel'e gitmediniz mi diye soracaktim :)
    Bekliyorum yeni fotograflari !

1. Gittik , bir günümüzü buraya ayırmıştık.
      bu da bize yetti. bir de knokke 'a gittikk..

4. görmedim.
    görücem.
    herşey güzelmiş.
    hele o kanallar.
    resmi yapılası şehirmiş.

1. evet deeptone,
      inşallah bir gün senin de her görmek istediğini
      görmeni, gezmeni dilerim..

5. Görünüyor ki sizinle aynı fikirdeyim. Ben de bayılmıştım Brugge'e; hatta tadı hâlâ damağımdadır. Jane Austen kitaplarından fırlamış gibi insanın karşısına çıkan çay evleri, sokakları saran waffle kokuları, çikolataları, dantelleri ile çok romantik bir şehir. Pelin çikolatalarına bayılmıştır eminim:) Tatlı kızınızı öpüyor, Brüksel yazılarınızı bekliyorum:)

1. Beğenilmeyecek gibi değil !
      Brükselden daha çok beğendik hatta..
      şimdi de belçika çikolataları ile avunuyoruz :)

6. bende bu aralar brugge'a kafayi takmistim hangi arada derede gidilmeli diye dusunuyordum ama sanirim baharda daha guzel olacak gibi ve dedigin gibi sanirim oraya gunu birlik degil de bir iki gun ayirmali :) fotograflar cok guzel yine bayildim brugge'a :) bende beklerim bloguma
    sevgiler

7. Pelini kıskandım doğrusu çok şanslı ki böyle bir geziye katılmış, daim olsun devamı gelsin:))
    Patates müzesine şaşırdım ilginç geldi...
    Bir de kannal gezisi bence de mutlaka yapılmalı:)
    Bu güzel geziyi bize de tanıtıp, rehberlik yaptığın için teşekkürler Buketcim:)

8. çok güzel fotoğraflar bayıldım ben ve sizin adınıza da çok sevindim gitmiş gezmiş görmüş vede memnun kalmışsınız (herkezin fikri düşüncesi aradığı beklediği farklı )...sevgiler

9. Ah Buket'cim ne kadar güzel bir yere gitmişsiniz öyle! :) Kız çocukları büyüdükçe annelerine arkadaş oluyor, o dükkanda ben de saatler geçirebilirdim :) Kanaldaki gezi, festival ve adımını atsa insan kanala düşecekmiş hissi veren o tatlı evlere bayıldım :)

10. hayır, brüksel'e geçmeden önce jan van eyck'den bahsetmelisiniz. nasıl lizbon pessoa olmadan eksik kalırsa brugge de jan van eyck'siz eksik kalır.

1. ah evet, ne diye bahsetmedim ben!
      kızım hatta heykeline sarıla sarıla foto çektirmişti ..

2. o heykele sarıla sarıla fotoğraf çektiren ve adıyla bana çok şey hatırlatan küçük kıza selamlarımı iletin lütfen.

11. benim çok yakın bir arkadaşım da sömestrda gitmişti Belçika'ya.Brügge'ü o da çok beğenmiş, anlata anlata bitirememişti.Bana da magnet getirmiş buzdolabına asmıştım.Bunları görünce çok özendim şimdi.Umarım gidip görmek bize de nasip olur..

1. bir gün belki siz de gidersiniz,
      ben de arkadaşlarımla gidememiştm, bir an da
      böyle bir program yaptık sonra...

12. Ne güzel anlatmışsın arkadaşım. Ayağına eline sağlık. Çok güzelmiş. Sindire sindire gezmen çok iyi olmuş. İnsan o zaman keyfine varıyor. Ama yazının başında söylediklerine aynen katılıyorum. Hak ettiğimiz gibi yaşıyoruz. Ben de Paris te senin gibi benzer duyguları yaşadım. Adam ne güzel düşünmüş,uygulamış,herşeyi oturtmuş. İnsanlar da buna göre yaşıyorlar. Herşey düzenli,dakik,programlı Neden dedim biz bunu yapamıyoruz,kendi ülkemizde bunu uygulayamıyoruz. Otobüsün arkası dolu,önde yaşlılar için ayrılmış koltuklar bomboş. Bir tane insan evladı gelip ben şimdi oturayım,yaşlı binince kalkarım demiyor. Hiç itişmeden sıra bekliyorlar. herkesin elinde kitap,gazete veya müzik dinliyor. Birbirine saygı var.
    Neyse..... gerisini bir ara buluşup konuşuruz. Bu arada yarın Alaçatı ya gidiyorum. Son bir kapanış yapayım. Malum 5 gün sonra tatsız Pazartesi.

1. ben zaten geldiğimden beri kriz geçiriyorum. 1 hafta boyunca korna sesi duymadım sonra eve gel. karşıdaki kreşe çocuğunu bırakanlar sabahın köründe keyfi basmıyorlar mı , nasıl sinir oluyorum.
      ooo küçük bir tatil var demek:)
      bol bol dinlen arkadaşım, pazartesiyi düşünmek bile istemiyorum..

13. Tadını çıkarın, çok güzel yerler.
    İyi tatiller:)

14. inanmayacaksın ama şimdi yorum yapmışsın ya, tam da şu anda seni ve blogunu düşünüp, gülümsüyordum, sonra yorumun geldi. cuma günleri, blog tanıtımı yapıyorum,, yarın sen olacaksın. bunun dışında sendeki sanat, edebiyat öncelikle anlayışını çok seviyorum. geziler de var elbette. ama edebiyat, müzikte zevkin ince. öle işte.

15. cok yaklasmissiniz bize aslinda keske bir cooo demeye gelseydiniz guzel kizinla:) guzel gezi olmus ...

16. Millet patatesin bile müzesini yapıyor. Vah benim güzel ülkem vah!!!:(

17. Brüksel,Gent,Liege de bulundum ama Bruge e hiç gitmedim..kanal turları güzelmiş Amsterdam ın kanalları gibi..:))güzel bir gezi olmuş..:))

Cuma Geldi

Evet cuma geldi, yorgunluk da geldi hatta günlerdir süren baş ağrılarım da geldi. Bu hafta oldukça olums...