30 Mayıs 2012 Çarşamba

PORTEKİZ

İşte  döndüm !
Tüm korkularıma rağmen  bu  yolculukta dört  kez  uçağa  bindik.  Herkes  korkumu aştığımı söylüyor ama  korkum tüm  yolculuk  boyunca devam ediyor.  Yere inince  tüm korkum  geçmiş oluyor. Aman  buna da  razıyım :)
Portekize  Münih  aktarmalı  gittik.   Uçuş  süresi  toplam  5 -  6  saat... Okulun  Comenius  projesi  nedeniyle  oradaydık.  Bizimle  birlikte  8  ülkeyiz. Lizbon'a  yakın  Caldas Da Rainha   diye  bir  yerdi  ..Caldas da Rainha belediyesi, Portekiz'in Centro bölgesine bağlı Oeste altbölgesinin belediyelerinden biriymiş.   Lizbon'a olan uzaklığı 80 km. kadar.   İsminin anlamı "Kraliçe'nin Kaplıcaları" anlamına gelmektedir. Şehirde Kraliçeyi temsil eden bir de heykel mevcut.

Burada  çok  güzel  bir  otelde  kaldık.  İlgilenenler  için  link..

Ertesi  gün   okula   gittik.  Sakin,   az çocuklu  ve  az  gürültülü   bir  okuldu.  Okulun  dört yanı  park  ve  bahçelerle  çevrilmişti...

Anasınıfında  ....

Daha  sonra  bizi  şehirde  gezdirdiler..

Jaso  Malhoa  Müzesinde   gezdik.

painting by Jose Malhoa

Ressamın   Kraliçe  Leonor  tablosunu  gördük...

D. Carlos  parkında  gezdik..

Parkın  yakınında   bir çok  hastanın  tedavi  olduğu  ,  sularıyla   ünlü   termal  otel- kaplıcayı  gezdik. Buradaki  su  çok  ilginçti,  suyun  içine  sanki  kireç  karıştırmışlar  gibi  bir  renkteydi.  Kokuda  çok  kötüydü,  girenler  koşarak  çıktı.  Bu  kokuda  nasıl  tedavi  oluyorlar anlamadım..

Şehir  oldukça  büyük.  Pahalı  bir yerde   değil.  Yiyecek  ve  giyim  oldukça   makul  fiyatlarda.  Burası   kaplıcalarıyla  olduğu  kadar   seramikleriyle  de  ünlü  bir  yermiş.  Bunu  duyunca  nasıl  sevindim  bilemezsiniz.  Kendimi  cennette  buldum bir an.  Seramik  müzesi  vardı.  Burada  saatlerimiz geçti. Eee  birşeyler  almadan olmaz tabi ki:))

Bu kadar değil tabi ki.     Devamı yakında:))

1. Super! Belli ki bu sene leylek havada :-)... Uçak korkusu da yenildi yenilecek sanki... Gezmeye ve yamaya devam...

1. evet figoltx, ama yalnızca avrupa. diğer uzak yerler benim için hayal:)

2. Yakınla başladın ya gerisi gelir...

3. tecrübene güveniyorum :)

2. ne güzel!kitaplar,filmler derken bir önceki yazıya özenmeyi yeni bitirmiştim ki,bu yazınız geldi..bu yıl hıdrellezi kaçırdım ama seneye benim de tek dileğim seyahat olacak:)))

1. teşekkür ederim , yazılarını bende beğeniyle takip ediyorum..

3. Hoşgeldin, uzun sayılabilecek bir aradan sonra seni yeniden yazılarınla ve seyahat anılarınla görmek çok mutlu etti.

1. mutlu olmana ben de mutlu oldum hektor, bu mutluluk ne güzel bir şey işte böyle sıçrıyor :) ben de blog okumalarımı özledim ama hala okumaya başlayamadım :(

4. Hoşgeldiniz canım. Anladığım kadarı ile gezi güzel geçmiş. Sevgiler.

5. bu sene leyleği havada gördünüz anlaşıldı :) ama güzel ya gitmiş kadar oluyoruz bizde

o yaprak tabaklar ve baykuşa resmen bayıldım ya

6. ne güzel bi amaçla ne güzel bi gezi.
    ama proceyi de anlatsana azcık.

1. sevgili deeptone, kısa kısa yazdım biliyorum, zamansızlıktan ..haftasonu ayrıntılı anlatacağım kısmet olursa..

7. en sevdiğim ülkelerin başında gelir portekiz. artık gider gelir bu resimlere bakarım:) hoşgeldiniz.

8. Dinginlik ve huzur püskürmüş fotoğraflardan. İyi bi şey.

9. Bazı öğretmen arkadaşlarım var, onlardan duymuştum bahsettiğin projeyi.
    Portekiz`e ise gitmedim, merakla inceliyorum fotoğraflarını:)

10. This poѕt ωаs verу hеlpful.
    I aсtually гeаlly loved reading іt.
    Thаt I liκe to haνe to begin portraу a few mοre gаmes
    than I usually mіght anԁ is particularly not
    the eѕsentіal efficient thing I
    ever ԁone but regardleѕs thanks!
    Also visit my blog - JuegosBarbie Gratis

Cuma Geldi

Evet cuma geldi, yorgunluk da geldi hatta günlerdir süren baş ağrılarım da geldi. Bu hafta oldukça olums...