17 Temmuz 2011 Pazar

MUHTEŞEM GEZİ

Eşimin  çalıştığı  fabrika bugün İstanbulda  Muhteşem  Yüzyıl gezisi  yaptı.  Yani Süleymaniye  Külliyesine ve  Topkapı Sarayına   çok güzel  bir gezi oldu. Şimdi  geldim, sıcağı sıcağına  fotolar   :))

İlk  olarak  Süleymaniye  Camiisine  gittik.
               Osmanlı külliyeleri içinde Fatih külliyesinden sonra ikinci büyük külliye Süleymaniye külliyesiymiş. Külliye İstanbul yarımadasının Haliç, Marmara, Topkapı Sarayı ve Boğaziçi'ni gören ortadaki en yüksek tepesinde inşa edilmiş.

Süleymaniye Camisi’nin avlusunda bulunan Kanuni Sultan Süleyman Türbesi, ölümünden sonra yapılmış..Restorasyon  çalışması olduğundan  böyle uzaktan baktık.  Hürrem Sultan Türbesi de arka tarafta..

Sonra  öğle yemeği için Piyer Loti 'ye  gittik. Rehberimizin anlattığına göre Piyer Loti  İstanbul'da  yaşayan bir Fransız  subaymış. Asıl adi Julien Viaud olan,  P. Loti  bir denizci olarak ilk kez Selanik'e oradan İstanbul'a gelmis. Eserlerinde Türkleri savunmuş bir türk dostu  aynı zamanda..Burası  gerçekten çok güzel ama  yemekler rezaletti. Köfteler  tam pişmemiş,  piyaz  denen mayonez gibi bir sosla verilen şeyde lezzet yoktu. Garsonların böyle büyük bir grup karşısında  sıcağında etkisiyle aşırı sinirlenmeleri vs. etkenlerden ben de kötü bir etki bıraktı. Bir de insanların sırf buraya keyif yapmaya gelmeleri için  büyük çabalar sarfettiklerini görünce (  çoğunluk arabalarıyla geliyor çünkü, park yeri arama eforundan sonra insan da zevk kalır mı bilmem )  sevgili kasabamı bir kez daha sevdim.

Sonra da  Topkapı Sarayına  gittik. Ama  o kadar kalabalıktı ki, çok iyi  gezemedim..

Saray  hazineleri..

Saraydan güzel kesitler..

Günün sonunda  bir İstanbul  klasiği..Boğaz  Turu...

AA  bu arada  söylemeyi unuttum. Yarın tatile gidiyoruz , 15 gün gibi yokuz. Görüşmek üzere...

1. bir iki küçük tavsiye ve katkı da benden:
    kanuni'nin türbesi evet o öldükten sonra inşa edildi ancak kanuni ile mimar sinan türbenin nasıl olacağını konuşmuşlardı. yani, kanuni nasıl bir türbede yatacağını biliyordu.
    zaten genellikle de öyledir; türbe tasarımı sultan hayattayken kesinleştirilir. adamcağız "dünyanın hükümdarı" olmuş, lakabı "kanuni" olmuş, öldüktens sonra yatacağı yeri bilmez mi.

tabii grupla geldiğiniz için piyer loti'ye taşıtla çıktınız. bir dahaki sefere size tavsiyem, aşağıdan eyüp camisi'nin arka kapısından mezarlık içine bağlanan küçük patikadan yavaş yavaş tırmanarak varın piyer loti kahvesine ve sadece çay-meşrubat içmek için. (sakın ha teleferiği kullanmayın, bence istanbul'a bir ihanet o teleferik!)

yemek konusunda da, piyer loti yerine, hazır süleymaniye'ye gitmişsiniz, orada, hemen külliyenin kenarında meydan çeşmesine bakan fasulyecide yeseydiniz ya; mükemmeldir.

iyi tatiller...

2. Muhteşem Yüzyıl geziniz,Muhteşem olmuş:))
    Bu arada tatiliniz güzel geçsin,bol fotoğrafla , okunan kitaplarla dönün...

3. çok güzel bir gezi olmuş, imrendim desem daha doğru olur. İstanbul a cok gıttım ama boğaz turu dısındakı yerlere cok ıstememe rağmen gıdemedim darısı basıma:) Tatıledee cıkıyormussun yazılarını beklıyorum . İyi tatilleeeeeerrrr...

4. sevgili danzon, ilk kez bloguma geldin , çokk mutlu oldum. katkıların içinde teşekkür ederim. m.sinan'ın türbesi de arkadaydı.o da nasıl mütevazi bir mezar istemiş, görünce gözyaşlarımı tutamadım.
    p.lotiye ilk bu turla gittim.ama başka sefere tavsiyene uyacğım kesin.tur yemeği ayarlamış, süleymaniye çevresinde de yiyebilirdik dediler zaten ama yazın k.fasulyeciler kapalıydı :)

5. sedef kalem ve natali, çok teşekkür ederim.gelince görüşürüz , öpüyorum..

6. çok güzel resimler canım ne güzel kültür turu olmuş valla... iyi tatiller bu arada..

7. buketcım, sirketin bir tur rehber eslıgınde boyle tur duzenlemesı ne guzel olmus. bende soyleyeyım, bızım sırket ık departmanına, gezdırsınler bızı :)
    sana ıyı tatıller... haberlerını beklıyoruz.

8. Para var huzur var :))

Saray ne güzel değil mi? İstanbul'un en güzel yerinde, bu padişahlar işi biliyor arkadaş.

9. affedersin, sürekli beni sevin , arayın , özleyin haliniz var, neden acaba....

10. Ne zaman baksam bir yerlerdesin yahu, enerjine hastayım doğrusu, canımı çektirmiyor da değilsin ya neyse :)
    Gez yine de sen, okumak da keyifli senden. Bir de tatil şimdi. oohh ne güzel.:) Bol bol gez, dinlen, eğlen bizim yerimize de.

İyi tatiller şimdiden, çok güzel bir tatil olsun. Ayrıntıları bekliyoruz tabi. :)

Hoşçakal

11. Buket'cim bir İstanbul'lu olarak boğaz turuna (çoook küçükken çıktığımdan saymıyorum) hala adam gibi çıkamadım desem? senin gözünden, objektifinden İstanbul'u yaşamak ayrı bir keyif oluyor :)
    iyi tatiller canım yeni tatil postlarını merakla bekliyor olacağız :)

12. Yillar once cocukken gitmistim Topkapiya bir kere. Tekrar gidesim geldi valla. Paylasim icin tesekkurler..

Cuma Geldi

Evet cuma geldi, yorgunluk da geldi hatta günlerdir süren baş ağrılarım da geldi. Bu hafta oldukça olums...