5 Temmuz 2011 Salı

KINIK ÇÖMLEKÇİLİK ŞENLİĞİ

                İstanbuldaki   seramikçi arkadaşım Şenay  minibüs tuttuk,  Bilecik'in  Pazaryeri ilçesine bağlı  Kınık  köyüne  gidiyoruz  deyince hemen ben de atladım.  İlçenin güney batısında ilçeye 7 km. uzaklıkta 493 nüfuslu evlernini ve sokaklarının temizliği ile dikkat çeken bir köy. Kınık Köyü Bulgaristan'dan göç edenler tarafından kurulmuş. Köyün toprak yapısının uygunluğu ve köy halkının geçmişte Bulgaristan'dan getirdiği seramikçilik sanatının gelişmesine yol açmış, zamanla köye halkı bir şöhret kazandırmıştır.  Her evin sokağa bakan yüzünde genellikle o evde üretilen seramik türlerinin sergilendiği bir vitrin pencere yer alır.  Ne yazık ki, gün geçtikçe bu geleneği uygulayan evler, ya da "ocaklar" azalmış..
   



                                  Kınık ve çevresinin sarı renkteki demir oksit bileşimli toprağı son derece kalitelidir. Bu toprak pişince kırmızı renge dönüşüyor. Önceleri, günlerce elle yoğurulmuş seramik hamuru. Kınık seramiği her dönemde tophane seramiğine yakın bir yoğunlukta, sertlikte ve gözeneksiz görünümündedir.




Kınık Köyü Çömlekçilik ve El Sanatları Derneği' nin girişimleri ile de Üniversitelerin Güzel Sanatlar Fakültelerinde okuyan öğrenciler için yaz stajı niteliğinde Çömlekçilik Eğitimi düzenlenmektedir. Katılımlar Üniversiteler aracılığı ile sağlanmakta olup konaklama ve yiyecek içecek dernek tarafından belirlenen ve kar amacı gütmeyen bir ücretle sağlanmaktadır. Bu sayede öğrenciler köydeki ustaların bilgi ve becerilerinden faydalanmakta ve ustalara da kendi bilgilerini aktarmaktadırlar.


Bütün gün  köy evlerinin arasında  dolaştık,  avlulara  girdik,  çamurları  elledik,  çömleklere  baktık.  Neredeyse  her evin  bir çamur  atölyesi var ve  neler yapılıyor  neler  ...


















18 yorum:

  1. Ne keyifli bir gün olmuş . Ailem Bilecik li bilirim ordaki toprağın farklılığını verimini :)

    YanıtlaSil
  2. benim annem pazaryerili :) ne güzel oradan fotolar gördüm sevindirik oldum...

    YanıtlaSil
  3. Tam bir yaz gezisi, ne güzel...
    Eskiden iş için bile olsa çok sık çıakrdım ofisten dışarıya, şimdi tıkıldım kaldım, böyle gezi yazıalrını okudukça, güzelim havada içerilerde kaldığım için deliriyorum. Benim yerime de gezin bari:)

    YanıtlaSil
  4. ay ne güzel yaa keşke bende sizinle olsaydım bayılırım köy gezmeye

    YanıtlaSil
  5. sevgili hamide, ne büyük tesadüf ,sizin oralara gitmişim:))

    YanıtlaSil
  6. Elif sizde mi ordansınız? ne kadar güzel bir köydü..

    YanıtlaSil
  7. Bir gezi postu daha! -ben çalışmaktan yoruluyorum, sen gezmekden yorulmuyorsun:))

    Bu köyde Bulgarla var mıydı peki? Bulgarca konuşuyorlar mıydı?

    Buketcik bu arada yorum kutusunda kodu kaldırsan daha güzel olur sanki.

    YanıtlaSil
  8. Barancım, köy bulgaristan göçmenlerinin köyü..ama onlarda artık türk biliyorsun. biz de bir zmanlar saraybosnadan gelmişiz.ve burada yaşıyoruz ..
    yorum kodu mu var, vallahi nasıl gelmiş, nasıl gider bilmiyorum, ne yapmalıyım ki??

    YanıtlaSil
  9. tamam baran yaptım galiba, biraz kurcaladım buldum :))

    YanıtlaSil
  10. buket,
    ne yaşam dolu, enerji dolu biriisn. bravo sana. gerçi ben d eorda olmayı çok istedim gerçekten. ne şans, göçmenlerin seramikçi, geld,kleri köyün toprağının seramiğe uygun olması. devlet mi bu inceliği gösterdi, diye düşündüm ama sanırım büyük bir tesadüf sadece.

    bilecik-kınık köyü, hiç unutmam, umarım bir gün ben de giderim.

    sevgiler, pelin'e öpücükler.

    YanıtlaSil
  11. Buket hn, Bloğunuzu bana bıraktığınız yorum sayesinde tanıdım,bundan sonra takipteyim :)

    YanıtlaSil
  12. ben o köydenim zaten oranın havası bile bi başkadır.insanı geleni en iyi şekilde ağırlıyap gönderir ne üzücü ki bu ocaklar azalmakta.bu şenlik bayağı güzel geçti bir önceki şenlikte fazla ilgi gösterilmemişti.allahtan bu sefe köyümüzün tertip komitesi işe el attı da güzel bir şenlik geçirdik... izleride bu şirin köyümüze bekleriz:)

    YanıtlaSil
  13. sevgili mert , nasıl mutlu oldum.blogumu okuyan birinin bir de bu köyden olması..sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Merhaba, ben de sizi kendi bloğuma beklerim!:)
    www.LensMarket.Com

    YanıtlaSil
  15. Oooo bayılırım çanak çömlek testiye, ah neler alırdım oradan neler :))

    YanıtlaSil

Cuma Geldi

                                   Evet cuma geldi, yorgunluk da geldi hatta günlerdir süren baş ağrılarım da geldi. Bu hafta oldukça olums...