10 Haziran 2011 Cuma

Sokak Sanatı : GRAFFITI

                          Sanata ve  hayata protest bir yaklaşımla bakan sokak sanatıdır Graffiti. Graffitinin genel olarak yasadışı bir uygulama olması, bu konuda yasa eksiklikleri, tarihi  eserler, özel konutlar dahil, herhangi birçok yerin rastgele boyanarak graffiti zemini kabul edilip uygulama yapılması, graffitiye bakış açısının ağırlıklı vandalizm olarak kabul edilmesinde rol oynamış, uygulayanlar hakkında yasal işlemler yapılmıştır. Özellikle hip-hop kültürünün yaygınlaşmasıyla modern ve asıl şu anki graffiti ortaya çıkmıştır.
                         
                          Tüm dünyada graffiti 1980 sonrası zirve yıllarını yaşamıştır. Bu süreçte ABD'nde toplumsal sorun haline geldiği bir dönem yaşandığında, sprey boyalar, satıldığı yerlerde kilit altında tutulup, küçük yaştakilere satışı yapılmamıştır. 1980'li yıllaırn ikinci yarısının sonlarında düşüş eğilimi göstermişse de 1990'ların ortalarında yeniden yükselen bir grafik izler.
                           İstanbul'a  her gidişimde  beni  büyük bir şehirde hissettiren  önemli  unsurlardan  biridir..O kadar  çok  severim ki  onları , yapılışlarını hayal ederim kim yaptı, nasıl yaptı , ne  hissetti diye  düşüürüm.
                           Bazı  graffiti  örnekleri  paylaşacağım,  benim  gördüklerim...












15 yorum:

  1. Resmen ufkumu açtın.. Şimdiye kadar gereken önemi vermemişim Graffiti2ye.. Şimdi daha bir farklı bakacağım...

    YanıtlaSil
  2. aslında hep duvarlarda duran, yanından geçip gidilen,arasıra göze çarpan graffitiler..bir de benim facede olanlar var onları görsen.sana adımı gönderirim yarın telden, bakarsın sonra..yarın ist a geliyorum yine , bir arkadaşım evleniyor..

    YanıtlaSil
  3. Cok asi ve kışkırtıcı!

    YanıtlaSil
  4. Ben de severim ve dikkat ederim ne yazıyor,neyi protesto etmiş diye.
    Graffiti insanı rahatlatan bir sanat türü diye düşünüyorum.Beyoğlundan Galatasaray hamamına giden sokaktaki pasaj çıkışında çok var:)Belki bulur,görürsünüz.Bilgiler için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. Graffitiler hep bana da yapanların isyanı ve düşüncelerin ifade ediş tarzını anlattığından etkileyici gelmiştir. Yaparken ne düşündükleri kadar, nasıl da acele ve yetenekli yaptıklarını da düşünürüm :) düşünür ve de hayran olurum. Çok güzel kareler yakalamışsın Buket'cim 3. resimdeki farklı graffitilerin renk uyumu da çok hoş :)

    YanıtlaSil
  6. bendeseviyorum bunları ... görsel olarak güzel ama yalan mı ? =)

    YanıtlaSil
  7. Çok yaratıcı çalışmalar, beni hep gülümsetmiştir..

    YanıtlaSil
  8. Duvar yazıları diye bir kitap okumuştum o aklıma geldi benimde...:)

    YanıtlaSil
  9. NE GÜZEL YAPILMIŞ SAYENDE BİLGİLENDİM CANIM BU KONUDA HİÇ BİR BİLGİM YOKTU BENDE ÇOK SEVERİM ASİ VE KIŞKIRTICI KURALLARA HAYATA BİR BAŞ KALDIRIŞ GİBİ GÖRÜRDÜM SADECE SAĞOL

    YanıtlaSil
  10. yurtdışından çektiğim bir dolu graffiti var bende de:)
    seviyorum renkli duvarları...

    YanıtlaSil
  11. çok severim graffiti yi. izle konusunda ise ne yazıkki bilgim yok ve çok teşekkür ederim:))

    YanıtlaSil
  12. Bir gün İstanbul'da grafitileri yapan kişilerle, yapılan boyayı getiren firmada ki yetkililerin aynı anda karakola çekilİP haklarında soruşturma açıldığını biliyormuydunuz... Getiren firmayı tanıyorum...

    YanıtlaSil
  13. Ashley zevkle yapar graffitiyi hatta ünlü bi dergiye bile çıktı duvara yaptğı çizimler :) Bizim evde bi tutkudur graffiti.Sende ne güzel dile getirmişsin anlatmışsın.

    YanıtlaSil
  14. Google duvarını keşke tamamını yayınlasaydınız :) 2009 da yapmıştık Koac ve Dry ekibi olarak çalışmanın tamamını buradan da görebilirsiniz avea falan reklamındada kullnmıştı bu çalışmayı http://www.graffitici.com/?page_id=147

    YanıtlaSil

Cuma Geldi

                                   Evet cuma geldi, yorgunluk da geldi hatta günlerdir süren baş ağrılarım da geldi. Bu hafta oldukça olums...