25 Aralık 2010 Cumartesi

BUNALIMDAN YAŞAM KÜLTÜRÜ

Bu hafta okuduğum kitap Nermi UYGUR'un Bunalımdan Yaşama Kültürü ...Bu kitap uzun zamandır elimdeydi.Nihayet okuma sırası ona da geldi ve okumaya başladım.Hatta daha başlarındayken bir tanıdığım elimde gördü ve Nermi Uygur'un üniversitede hocası olduğunu söyledi.Yazarını tanımıyordum ve henüz hakkında araştırma yapmamıştım.Bilmediğim yazarları genelde nette araştırırım.Gerçekten de küçük bir araştırma  yapınca İstanbul Üniversitesinde felsefe prof.u olduğunu öğrendim.
Kitap iki ana bölümden oluşuyor.İlk bölümde yazarın  başından geçen kalp krizi ve buna bağlı olarak gelişen ameliyatı  anlatılıyor..Bu süreç içinde oluşan bunalımı..Gerçekten de her an herkesin başına gelebilecek olan hastalık,kaza,ameliyat vb. gibi insani görünen durumların bize uzakmış gibi dururken birden gerçeğimiz  olması ve daha da ilginci bu gerçeğin o güne kadar yapılanları bir anda yutması... Nermi Uygur'un geçirdiği evreleri,bunalımı ben de birebir hissettim.Çünkü bunalımın aslında hayatın vazgeçilmezi,hayatı anlamdırma çabası olduğunu öğretiyor bize.Zaten ikinci kısımda da topluma ,kültüre göre bunalımın aslında benzer olduğu ve bu bunalımı benimseyerek hayatı sürdürmemiz gerektiğini anlatıyor..




Beğendiğim yerlerden küçük bir parça...
'' Nice bunalımlardan sonra gelen,bu ölümcül ama şimdiye dek yaşanmadık düzeyde yaşama artırımlı son bunalımla ,  doğru dürüst yaşama çağında buldum kendimi.Yaşama,yaşama-Mantıkça yaşamanın karşıtı diye tanınan ölüm ,yaşamaya gönderdi beni.Yaşama göstergesi oldu benim için.Ne önemliymiş ölüm: kurumlardan ,seyirlerden,uzaklardan değil,içten sımsıcak yakıncacık  yaşamanın  önemini  apaçık ortaya koydu.Yaşamayı ne denli sevdiğimi öyle anladım ki.Eskisinde bambaşka bir yaşama biçimine kavuştum ölümle.Dıştan eskiyi andırsa da , ben eskisi gibi olmadığıma göre ,yaşam bambaşka artık.''

Beğenerek okudum,zaman zaman bende bunalıma girdim ama çok şey anlattı bu kitap. Benim aldığım ders  ,başımza illa kötü birşey gelmesi gerekmiyor hayatın tam anlamıyla tadına varmak , keşke dememek,yaşamamızdaki öncelikleri  gözden geçirmemiz için....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Diğer Ev

                                  Rachel Cusk adını nerede gördüm hatırlamıyorum ama ilk kez okumak üzere iki kitabını satın aldım. Diğer ...